Hørselbloggen – legespørsmålet: bruker du pc mange timer hver dag?

 

God kveld i snøen. Det har kommet masse snø her på øya. Det begynte å snø litt på fredag og det har fortsatt å snø. Fredag var jeg hos legen. Sånn fra arbeidsgiver, helseundersøkelse. Masse spørsmål, hørsel-test. Blodtrykk og kolesterol og sånn. Et av spørsmålene på skjema var. Bruker du pc mye på jobb? Ja, gjør jo det svarte jeg. Og mye her hjemme også da, svarte jeg.  Hun virket litt satt ut av svaret. Du skjønner vel det at er min måte å være sosial på sa jeg!

Det å være på blogg, sosiale medier. Akkurat som hun ikke tenkt over den saken lissom. At når man har nedsatt hørsel så orker man ikke store kaffe-selskaper og store mengder med folk. Jeg kan møte mengder jeg, på litt avstand..Bare jeg slipper å ta del i alle samtalene…Bare se er ok. Men sånn masse folk og styr er ikke ok. 2 til 3 personer går fint. Utover det begynner det å bli komplisert <3 Ja, når du sier det sånn – så forstår jeg sa legen…Det med hørsel er rett og slett vanskelig for folk å forstå. Tenker ikke over. Skjønner ikke helt….Forklare forklare…Om igjen og om igjen….Og du, den hørsel-testen kan du glemme sa jeg! <3 jeg ordner slikt på sykehuset, på hørsel-avdelingen.

 

Ha fortsatt en fin kveld…<3

12 kommentarer
    1. Nei det kan ikke være lett 🙂 Men en lege burde jo ha kunnskap nok til å forstå. Jeg satt en gang i over en time hos Bedriftshelsetjenesten, fordi jeg nektet å godta at jeg måtte være stressa i den jobben jeg hadde. Men dama ga seg ikke. DET ble jeg stressa av….

    2. En lege burde kanskje vite litt bedre ang dette med hørsel……. men det er de som har det selv som ofte må lære legen om ting………….. man blir ekspert på egen kropp og diagnoser fordi man lever med det 24/7. Forstår godt dette med at sosiale media er godt. Selv jeg med god hørsle sliter til tider med mye støy rundt meg og blir sliten. Og hva da med de som IKKE hører så godt og må følge ekstra godt med……….. nei…… jeg tror ikke vi helt forstår. Godt du kan sette ord på det.

      Ønsker deg en god tirsdag ! klem

    3. Det er vel sånn at de områder der det finnes spesialleger, slik som f.eks øyne og ører, er allmennpraktikerne temmelig blanke. Her har de nok bare en typ grunnopplæring, tror jeg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg