Hadde en sånn traskedag i Oslo

 

Tenkte det var lenge siden jeg hadde vært på Majorstua, så da jeg gikk av toget strenet jeg oppover og bak Slottet og videre mot Majorstua, der ble det kaffe og sitronloff på dette stedet, Starbucks coffee! Smakte godt og deilig og sitte ned litt! 

 

Etterhvert nedover Bogstadveien, tittet inn i flere butikker der også, men det er butikker for litt fete lommebøker. Du kommer ikke ut med med en pose tøy der etter å ha dratt kortet for noen tusenlapper. Kanskje nok til en topp! Men jeg var jo på tur og etterhvert fant jeg en butikk som hadde salg og der shoppet jeg meg en olabukse! Den olabuksa jeg bruker mest nå her hjemme er en bukse jeg fant hos sønnen min som han ikke brukte lenger, men nå har jeg altså min egen olabukse! 

 

 

Så var jeg sulten og dro på Lorry. Man havner der når man går nedover Bogstadveien, skrevet om Lorry flere ganger! For det er mitt favorittsted i Oslo, kjent for dyktige kokker, husmannskost, rødrutete duker og kjendiser! Se fra tidligere her: var på Lorry og Lorry Fineste sted jeg vet om i Oslo.

 

 

 

 

 

 

Etterhvert bortom Vika og mot Oslo konserthus! Da begynte det å bøtte ned og ble egentlig slutt på moroa, sa var det å tusle nedover og innom de fleste kjøpesenter for å slippe og gå i regnet!  Innom et sted og kjøpte meg nye flip flops – de bruker jeg hele tida her hjemme! Så bruker noen par i året for å si det sånn!

 

Hjemover var toget kraftig forsinket og vi ble sittende å vente på et møtende tog på Råde. Endte opp med at jeg ikke rakk bussen hjemover så måtte gå 4 kilometer i øs pøs regnvær..Ja til dobbeltspor på Østfoldbanen sier jeg altså! For dette er kjedelig! 

 

Solliv elsker Oslo ❤️

 

20 kommentarer
    1. Det er fint på siden av byen, men det er sjelden jeg er på den kanten. Jeg har aldri vært på Lorry, men kjenner flere som har vært der og liker seg der. Mitt favorittsted er Tavernan på Youngstorget 🥰

      1. På denne kanten liker jeg meg godt, så utrolig koselig nedover Bogstadveien.
        Tavernan har jeg også vært, veldig trivelig sted 🙂 Du får prøve Lorry en dag i sommer, sitte ute der.
        Plutselig dukker det opp en kjendis eller to også, sånt er artig synes jeg.
        Ha en fin dag videre…

    2. Jeg har aldri vært på Majorstua, bare tatt T-banen forbi og vært i Holmenkollen og Roseslottet. Kunne tenkt meg en tur i Vigelandsparken og ned Bogstadveien. Mye fint å oppleve i Oslo! 🥰

      1. Da får du ha det som neste mål. Vigelandsparken, Majorstua pg nedover Bogstadveien.
        Veldig koselig gate, vel er det dyre butikker. Men også mange spesialbutikker, med oliven og te
        og jernvare. Mangfold altså..Kjempekoselig der.

    3. Der skulle jeg ha vært, men det får bli til en annen gang. Den tiden min tante bodde i Fredrik Stangs gate var man mye i Oslo. Er så mye å se og oppleve. For noen år siden var vi innom Reptilparken. En opplevelse. Blir nok tur men når vet jeg ikke. Nyt lørdagen og her er det grått og det har regnet. Mandag blir det tur til vogna, fjæra og havet og håper sola titter fram. Klem

      1. Tusen takk, Oslo er en flott by og alltid noe nytt å lære tenker jeg.
        En ny gate å gå, noe nytt å se. Sånt liker jeg. Bra dere har planer om tur til Oslo,
        for mye å oppleve der! 🙂
        Kos dere i vogna og ha en fin kveld…Klem

      1. Tusen takk, liker å dele dette – for det kan jo være noen tips til andre som vil ut på tur!
        Og jeg er jo ikke sponset, så er det tråkige matsteder så skriver jeg det også!
        Alt er kvalitetsikret mange ganger, hehe….Klem

    4. Fint reisebrev.😊
      Jeg var en helg i Oslo for 8 år siden og da bodde vi faktisk på hotell i Bogstadveien. Jeg shoppa heller ikke i butikkene der. Det ble i dyreste laget.😅Men mye fint å se på var det. Nyt kvelden!🤗

      1. Flott gate i Oslo dette og gøy å titte da. Jeg fikk handlet en olabukse jeg og ble storfornøyd.
        Men ikke sånn luksusmerke da, da hadde ble buksa kostet 5000 – 6000..kanskje! Kanskje mer…
        Perfekt sted å overnatte spør du meg!

        Oslo har det meste, koser meg veldig der. Tusen takk og du nyt kvelden…

      1. Tusen takk, ja det var på tide. Kunne dratt til Oslo annenhver dag jeg.
        Beste stedet…Har alt. Drømmen er å lære meg en ny gate, et nytt sted hver gang jeg er
        der og kanskje så kan jeg de fleste kjente gatene! 🙂 om noen år…
        Klem…

    5. Masse fine bilder 😊 Jeg er sjelden på den siden av byen. For meg er det litt lite stemning der borte. Litt mindre “folkelig”, enn på østkanten. Jeg har trasket rundt i byen i mange år, alle veier, på kryss og tvers. Føler jeg kjenner byen nå 😊 Elsker Oslo, hele byen.

      1. Jeg liker de fleste stedene i Oslo jeg og jeg liker Majorstua. Føler at luksusdyret
        våkner litt,,,,hehe….Deilig stemning for meg det..Moro for meg å gå opp og ned gater her
        og der. Og Lorry er beste stedet for meg, koser med ute der på sommeren og inne på vinterstid.

    6. Lenge siden jeg har vært på Majorstuen. Bodde der en kort tid i studietiden.
      Lorry er bra. Utrolig koselig sted hvor jeg og har vært flere ganger.
      Kjedelig å måtte gå hjem i øs, pøs regnvær. Da er det godt å komme inn hjemme.

      1. Majorstua er kjempefint synes jeg og liker meg der. Så mange små koselige spesialbutikker. Med oliven, te og ost f. eks. Det liker jeg. Slike butikker som har gått i arv i en generasjon eller flere.
        Lorry er for meg Oslo, beste stedet jeg vet om der. Favoritt nr. 1.
        4 kilometer etter en laaaang dag og i regn – det var litt i meste laget. Selv for meg!

    7. jeg er ikke kjent i Oslo ,har aldrig ruslet der uten kjentsfork og det er mange år siden :=) men du fikk no en luftetur ,shoppet og deilig mat ,kjedelig det kom regn da og att dere måtte vente på bussen ,og verst av alt att du måtte gå hjem i regn ,godt det var hjem du skulle da så du kunne skifte til tørt med en gang :=)

      1. Begynner å lære med meg Oslo mer og mer jeg nå og det er gøy. Lære litt hver gang man er
        der inne og kjenne flere og flere av de mest kjente gatene. Slik at man ikke går seg helt bort.
        Men byen er stor, det er hovedstad og storby. Man merker det veldig på trafikken og de digre
        butikkene som er helt stilrene med dyre merker og vakter på utsiden av butikkene.
        Sånn er det ikke akkurat her i Fredrikstad, tråkig at regnet kom og fulgte meg helt hjem.
        Kjedelig når det var den lange stoppen på Råde! Jeg hadde peilet meg inn på en buss, men det gikk fra
        meg og taxi bruker jeg sjelden! Kom meg hjem…Godt med te i koppen da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg