grønt er skjønt og mine kluter er glade

 

God morgen med gule tulipaner på din vei! Jeg liker jo å strikke småtteri. Selv om småtteri tar lang tid å lage. For det er mye pusleri. Strikket gryteklut i påsken. Ble fin synes jeg. Skulle kanskje vært 2, men jeg har så mange grytekluter at jeg trenger ikke et par av disse. Går helt fint ,med noe annen grønt strikk jeg har strikket i det siste. Fant mønsteret i Familien før påske. Og det er heklet kant rundt. Strikket i tynt bomullsgarn. 

 

 

På rekke og rad gjør vi husmorjobben som en lek……

 

 

Strikke og hekle er gøy! Og det er alltid fint med hjemmelagde ting – særlig til kjøkkenet synes jeg. Det brukes hele dagen og blir sett på igjen og igjen…ligger jo aldri i skuffen. Alle mine kluter er fremme i en hylle, jeg har brettet klutene og er synlige der dem ligger og venter på jobben Ja, ny klut hver dag er viktig. Hos meg finnes ikke sure kluter, bare glade kluter. Det pynter <3 Nå kom de ut en tur for å bli tatt bilde av! 

 

God morgen videre, her skal det støvsuges….

16 kommentarer
    1. herlige farger,og fine kluter,et tips til en enslig gryteklut er å bruke den på salongbordet til å sette kaffekannen på,mange kanner drypper litt og vi vil ikke ha kaffeflekker på duken :=)

      1. Tusen takk.. 💜
        Ja lurt jeg bruker dem under kjeler og gryter også. Så er i bruk hver dag. Og denne er tykk. Er jo dobbel som er heklet sammen 🌸🌷

    2. Ja det skjønner jeg, det er ikke bare bare å være klut i Fredrikstad. 😀 Her skal de være i vinden og synlige. Og det skjønner jeg veldig godt, så vakre som de er 😀 Ha en flott lørdag 😀 Klem

    3. Så fint arrangement, med glade kluter. Og egentlig lurt å la dem ligge fremme. Mine ligger i et skap rett over kjøkkenbenken, lett tilgjengelig. Og ja, bytter klut hver eneste dag, noen ganger flere ganger om dagen også. Det kommer jo an på hva jeg foretar meg av søl og rot 🙂
      Så ønsker jeg deg en glad og solrik dag, med mye godt utevær ♥ Klem

    4. Kjempefine kluter, og disse var kjempefine 🙂

      Jeg synes det er kjempekoselig å strikke og hekle. Nå er jeg inne i vottestrikking 🙂

      Synes det er koselig å gi bort hjemmelagede ting i gaver, og selv synes jeg hjemmelagede er de aller fineste gavene jeg får.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg