God morgen julaften og strømper ble det

 

God morgen…Deilig  -alt er klart. Gutta er hjemme. Og vet dere, Nissen har kommet i løpet av natta og fylt strømpene 🙂 Ikke min da. Jeg hadde glemt å henge ut strømpa mi! Så da blir ikke noe…det er sånn det er! Strømpene må luftes natt til julaften! <3 Og noen blir nok veldig glade etterpå!

Her blir det ro og avslapping. Ungene skal feire julaften hos sin pappa og familien der. Så da blir det bare ho mor igjen <3 Går helt fint. Jeg sitter jo alene 364 dager i året nesten. Så er ikke akkurat uvant. Men skal kose meg jeg! Blir som vanlig det. Turgåing! Bare at jeg slipper å begynne med maten nå kl. 0900. For det tar tid å lage julemiddag. Vi har alltid skinkestek. Som stekes 7 timer. Hjemmelaget surkål. Rødvinsaus kokt på en flaske rødvin.

Må koke ned til kraft og det tar langt tid. Så pleier å rusle hele dagen på kjøkkenet jeg. Men i år har jeg ikke bedt noen hit på julaften. Så da blir det litt enklere julemat, men alt fra bunnen det også! Men litt mindre mengder og skinkestek blir det ikke 🙂 Men har kjøpt og det blir en annen dag her i heimen. For jula er lang og det er jo besøk her. De sover de <3 Men strømpa er full, ho ho ho <3 Og heimen er koselig julepyntet!

 

GoJul

2 kommentarer
    1. Kjempekoselig 😀 Vi hang ikke opp noen strømper her i år. Men det går helt bra, tar det heller under ett i ettermiddag. Men jeg var ute og bilte halv sju i morges… og hang en pose på døra der to av våre barnebarn bor hos mora si. Det er ikke så langt å kjøre da…. Men en liten tradisjon som vi holder ved like selv om de begynner å bli ganske så store de guttene 😀 Ha en nydelig Julefeiring på alle måter 😀 Juleklem fra meg 🙂

      1. Tusen takk, God Jul med eller uten strømper. Så gøy for barnebarna. Ingen er for store for strømpe! Det hører med…:)Juleklem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg