God morgen 23. september – det har blitt høst

 

På søndag var jeg i fuglekassa og skulle ta en rens. Men lokket satt bom fast, så får prøve igjen en annen dag! Jeg må undersøke litt mer..Litt styrete, for å få plassert stigen så måtte også grener sages..Så gikk jo fort noen timer dette! Men greit å rydde litt og skal rydde litt mer i det treet utover også..For jeg vil har litt mer lys inn i furua..Så kan man jo bruke veden til året! Bare ligge en sesong å tørke! 😁

 

I dag regner det, så frister ikke så mye å ta bussen på tur til et sted. Skal pusle inne her tenker jeg…Arbeidsledig blir man ikke, hverken ute eller inne! Men tar det som det kommer, stresser aldri…STRESS LIKER IKKE HUMOR Så jeg på et skilt i Gamlebyen og det er jo helt sant..Blir man stressa så får man steinansikter…En ting som gangen så blir det bra tenker jeg!

 

Kos deg med dagen da…du også! 🥰

 

 

 

“Livet er for kort til å være grått. Fyll deg selv og dine dager med farger”.

Karsten Isachsen

18 kommentarer
    1. god morgen ,deilig å være hjemme og ta dagen som den kommer også ,særlig for dere som ellers må ut den døra flere dager i uken :=) fuglekassa skal renses i mars/april ,mange småfugler overnatter i fuglekassene om vinteren ,så kan en gjøre dei reine om våren før trekkfuglene dukker opp og skal etablere seg med ny familie,for dei vil helst bygge nytt reir selv og da er det fint når fuglekassa er rein

      1. God formiddag, ja da vet jeg det..Bra. Da tar jeg rengjøring til tidlig vår.
        Så koselig at fuglene overnatter i fuglekasser på vinteren da. Da er det kjekt at det er mykt og varmt. 🥰
        Veldig godt å være hjemme, liker det veldig bra altså! 🙂
        Ha en fin dag videre! 🙂

    2. Ja nå er det virkelig høst – kan man skrive 🙂
      Det er godt å ta dagen hjemme i rolig tempo – det gjør godt
      Vær forsiktig når du klatrer i stigen!

      God fredag og helg til deg 🙂 klem

      1. Tusen takk, godt å være hjemme. Liker det veldig godt, styre seg selv..
        Passer meg utmerket.
        Stigen er høy, så viktig å følge godt med ja. Men bruker jo stige mye rundt når jeg maler her.
        God fredag og klem ❤️

    3. God morgen 🥰 Ja i dag er det virkelig høstruskevær ute, og da er det veldig godt å være inne å pusle. Selv skal støvsugeren få jage hybelkaniner. Greit å rydde litt i grenene for å få inn litt lys. Skal få hjelp til å barbere på tujaen min, som igjen har blitt stor. Ha en fin fredda, klem 🤗

      1. God formiddag, rengjøring her i dag. Tar det hver fredag eller torsdag. Må til.
        Veldig høst i dag, men sånn er det jo på denne tida…
        Så får bare trå til her inne. Liker å vaske og rydde jeg..
        Ønsker deg en fin dag, klem 🥰

    4. God morgen. Fuglekasser gjøres rein før trekkfuglene kommer altså om våren. Men nifs med den stigen, men tenker at du er forsiktig likevel. Håper du har sikra deg ved sånn at du har varme i huset. Vinteren banker nok snart på døra. Her regner det. God helg. Klem

      1. Da får jeg ta jobben til våren. Passer meg bra. Stige går greit, bruker jo den mye..
        Maler jo huset i sommer/høst vettu..
        Ved har jeg kjøpt, er ikke greit å fryse inne altså..
        Kos deg masse med dagen 🙂 klem..

    5. Men kjære deg, du kan da ikke ta opp lokket på en så ruskete dag!!!! Skjønner du ikke at ekornet sitter der inne og holder igjen alt den kan, for ikke å bli kastet ut i regnet. Nei, vent til sola skinner, og ekornet er ute til lunsj! 🙂 🙂 🙂

      1. Ikke sant, ja tenkte ikke så langt jeg…men da får det bare være slik frem til våren..
        Masse hensyn å ta med fugler og ekorn…hehe..Ikke bare bare å ha fuglekasse på tomta!
        Klem og fin fin kveld…💜

    6. Du er flink til å ordne det meste selv 😊. Den stigen var veldig høy!
      Høsten er her nå ja. Det er ruskevær og grått hos oss også.
      God helg, klem 🥰

      1. Mange takk, må jo prøve å ordne litt her og der..
        Høyt tre, og opp kom jeg…Men som folket sier. Det er en jobb som mås tas til våren før
        trekkfuglene kommer..Veldig guffent vær i dag, klem..🥰 man blir tung i hodet..

    7. God kveld i stua! Godt å få ordna litt hjemme også da! Får håpe du får fiksa fuglekassa etterhvert….! Skikkelig høstvær i dag, men jeg dro avsted på tur – og nå er det brått meldt bedre vær i morra og søndag! God klem <3

      1. Koselig å være på tur da, her har det vært grått og grått..
        Men dagen fløy av gårde allikevel…med tur og bibliotek og butikk og besøk hos mamma..
        Så var sent hjemme her..igjen..
        God kvelden eller God natt sier jeg nå <3 klem klem..
        ..
        Kos deg masse på tur og håper været leverer…🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg