God Jul fra hørselbloggen

 

God Jul til dere alle. Jeg driver jo også en hørselblogg, den kommer litt bakpå. Særlig nå i desember, hvor jeg har hatt kalender fra turene mine. Finne mening i alt som er kjedelig i disse rare tider. Da er det å komme seg ut på tur så viktig! 

 

Vi som er hørselshemmet har slitt litt ekstra i år. Jeg kan bare snakke for meg selv, men synes det er vanskelig med avstand og masker. Jeg liker å se munnen til de jeg snakker med og avstand er vanskelig. Jeg liker å stå tett i hop med de menneskene jeg tar en prat med! For å si det sånn det har blitt mye god dag mann i disse tider. Bare for å holde samtaler i gang. Møter jo folk hele tida og jeg føler vel at folk har enda mer behov for å skravle og prate nå man er ute og går! Det er koselig det altså og jeg prøver å være hyggelig! Jeg er helt åpen om min hørsel, men går jo ikke med store plakater på meg i skauen. Og folk glemmer. Så alle dere trofaste jeg møter – jeg elsker jo å prate med dere. Det er sosialt og i disse rare tider, hvor man er mye hjemme, vi skal jo ikke farte så mye. Så er det stort behov for å se andre mennesker <3 

 

Masker er en annen historie! Snakke med et menneske bak en maske er helt håpløst for meg. Det gir meg ingenting ingenting. Og det hender jeg må be folk skriv ned hva dem ønsker dersom jeg møter folk i jobb-sammenheng med maske! Digitale møter har gått greit dette året, men er rart og jeg blir fort sliten. Jeg hører bedre, men merker det tar på energien. Hvorfor vet jeg ikke helt. Men det er vel for at man må konsentrere seg på en annen måte. Og all kosentrasjon sliter jo på min energi. En dame på NAV sa til meg en gang. Det å høre dårlig er som å lese en bok på engelsk om hjerneforskning. Vel, og det orker man ikke i timesvis….<3 Men dere alle:

 

God jul herfra hørselbloggen! <3 

 

6 kommentarer
    1. Synes det er slitsomt jeg også, selv om jeg hører mye bedre. Blir sliten av digitalt, hører dårligere uten munnstøtte, så jeg skjønner godt at du sliter. Håper vi kan bli ferdig med dette snart. I alle fall i løpet av året 🙂 Det tapper krefter. Men du Ha en riktig god jul <3

      1. Vi håper og tror at 2021 blir et fantastisk hørende år! Det er slitsomt og du tenker hele tida at nå har jeg ikke mer energi med dette viruset…Men du God Jul <3 klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg