Garn til jul og julen alene og sånn

 

God morgen 1. juledag 🙂 Jeg er tidlig oppe. Titter over gavene mine. Fikk garn til jul i noen flotte farger! Det bomullsgarnet der har jeg aldri sett eller hørt om! Mulig sønn min har kjøpt det i utlandet. Får høre med ham etterhvert. Jeg feiret jo dagen alene her i går ettermiddag og kveld. 

 

Det å åpne en slik fargeklatt av en gave gjør noe med deg. Vet ikke hva jeg skal lage jeg av disse nøstene. Men kan jo kjøpe litt hvitt garn i samme tykkelse og bruke disse her til striper. En liten sommer-genser/topp for eks. Mulighetene er mange. Fargene var sukkertøy rett og slett. 

 

 

Og så fikk jeg to hesper sokkegarn. Strikker ikke så mye sokker jeg. Men kan strikke votter eller annet også. Det er slitesterkt garn med nylon. Utrolig fin farge! Og dette er norsk garn. Mulig han kjøpte dette i sommer da han var i et bryllup! Kanskje det var en omvisning 🙂 Spent på akkurat det. For ser ikke akkurat sønn min “flyr” ned garnbutikker akkurat.

 

Dagen i går gikk med til en lang tur på formiddagen. Da jeg kom hjem var det å begynne å forberede maten. Skrelle poteter og lage surkål. Tida gikk. Gutta var jo hjemme først på dagen, før de dro til juleselskap. Da de gikk ut av døra så ble det litt rydding på ho mor! Blir mye rot når vi er 3 mennesker i huset 🙂 Så var det kirken <3 Veldig fin stemning og jeg fikk en fin ro. Presten var lun og fin og det ble sunget mange julesanger. Og avsluttet med Deilig er jorden og kollekt. Jeg hadde med penger jeg. Det hører med å gi noen kroner denne dagen! 

 

Så var det veien hjem i mørket over kirkegården med alle lysene fra gravene og så hjem. Fortsatte med middagen. Kjempegodt! Så var det rydding og pakker og etterpå litt TV og masse fin musikk…Orket ikke se noen film. Så det gikk helt fint å være alene denne dagen. Selv om det er koseligere når det er flere folk. Det skal jeg være ærlig på! 

 

Ønsker dere alle en god jul videre!

12 kommentarer
    1. god morgen ,ja det er jo litt trivligere å være mer enn en,men godt du hadde besøk tidligere på dag da :=) vi rotet oss borti tre nøtter til askepott i en levende versjon vi ikke har sett før ,herremin kor eg flira,beste variasjonen jeg har sett :=) deilig garn i fine farger,koslig da att din sønn kjøper garn til deg,tenker du finner på noe å lage av dette :=) farger til å bli glad av ,ha en fin førstedagsjul

      1. Garnet var skikkelig gøyalt. Elsker å få garn som andre har kjøpt til meg. Gikk fint å være alene og jeg trives i mitt eget selskap. Men det er lurt å lage seg et program for dagen! <3 Høres fin ut den filmen..

    2. Så fint garn 😀 blir nok et stilig prosjekt dette 😀 Fint å lese dine betraktninger om julaften…tror mange har litt skrekk for en alenekveld på den datoen. Ha en fin jul videre 😀

      1. Garnet var rett og slett herlig! Ja. går greit å være alene. Har prøvd masse forskjellig jeg. Det å komme inn til andre familier denne dagen er også rart. Det blir jo ikke slik man er vant til. Så i år takket jeg nei til invitasjoner fra familiemedlemmer. Ville heller være alene her hjemme <3 Ikke farlig i det hele tatt å være hjemmet alene denne dagen og kvelden.

    3. God Jul.
      Jeg tror at hvis man skal feire jul alene, er det lurt å ikke sette seg ned å tenke “stakkars meg”. Men heller gjøre som du, feire jul selv om man er alene. Lage julemat, eller noe man har lyst på. Ikke bare ta ei tørr brødskive med tubeost fordi “Det er jo bare meg”.
      Gå i kirken og nyte høytidsstemningen der. Glede seg over gavene. Fint garn, foresten. Du jar rn dønn dom er flink til å kjøpe gave som gleder a mor.

      1. God Jul…<3
        Går fint å være alene. Men min erfaring er at det er lurt å lage seg et program/agenda for dagen! Da blir det fine opplevelser 🙂 Garnet var digg rett og slett…..:)

    4. Jeg feiret også alene i går. Har gjort det en gang før, og synes det er helt ok. Det er mange som er veldig redde for å være alene den kvelden, og det er godt å ha et avslappet forhold til det. Nå er jeg på vei til familieselskap.😊Flott og fargerikt garn du fikk! Fortsatt God Jul!🎄

      1. Det går helt fint. Men jeg synes det var lurt å ha litt agenda! <3 Garnet var fint…elsker farger! Kos deg videre med dagen og selskap!

    5. Jeg leser som Margrethe at du hadde en fin dag. 🙂 Og det er fint å gjøre ut av dagen som man vil, om man vil feire eller ikke. Noen velger å ikke feire også og jeg synes det er LOV å gjøre som man vil 🙂 Kjempefint garn, han kjenner deg godt 🙂 klem

    6. Ungene var hos faren sin. Det er slik det er. Så i år valgte jeg mitt eget selskap i stedet for å feire med min bror. Det ar deilig å slappe av hjemme i sitt eget hus med masse julemat <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg