Fremdels påbudt her i Fredrikstad – går for svart

 

God kveld! 

 

Snart kvelden her og skal lage meg noe mat tenkte jeg! Hadde en del ting jeg måtte ordne i dag og det var ikke bare meg. Var kø og folk overalt egentlig…Men sånn er det når det er stengt noen dager! Da er det tut og kjør….Jeg trengte ikke så mye, men handlet litt for mamma! Så da er det gjort. Har vært i et par slike butikker som er åpne på søndager også i det siste for det har vært mye helligdager og skjærer det seg på lørdagen er det gjort! Men fikk det unna i dag! 

 

 

Innom et hagesenter også, masse fine ting å kjøpe. Men alt det stæsjet dem har er dyrt, men mye jeg har lyst til å fylle på i hagen min! Men blir med tanken egentlig! Men liker å gå sånn å titte for det er jo rene parken! 

 

 

 

Gikk en tur ved en kirke. Fredrikstad eldste bygning leste jeg. Gamle Glemmen kirke.

 

 

 

En nydelig dam som bare er til pynt nå, men tidligere år, veldig lenge siden da så brukte barna denne til bad. Fin park rundt kirken. Eldste sønn min er døpt i denne kirken. Vi bodde rett nede i gata her før vi flyttet til Kråkerøy. Så jeg er ikke ekte Kråkerøyjente. Tror man må være 4. generasjon for å blir regnet som det! Tøffe krav… 💚 Men liker meg godt her på Kråkerøy. Her bor mange mennesker jeg kjenner og trives med!

 

Ha en fin pinseaften 2021

21 kommentarer
    1. Mye vakkert på dine trakter. Litt sånn her også, for å bli Saltdaling. Kos deg i kvelden. Her står kylling kubber i ovnen. 🤗

    2. Kjempefine og nydelige bilder 😊 Virket som dette er en fredfylt og fin plass å gå og se. Er dette Kongstenparken?

      Her i Trondheim har vi hatt anbefaling om å bruke munnbind, men etter økt smitte her i byen ble det påbudt nå på onsdag.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk – dette stedet heter Leie og Lisleby. Ca 3 kilometer utenfor Fredrikstad. Men fint sted å bo, marka er ikke langt unna. Trivdes godt å bo her. Den kirken har en nydelig park som mange elsker å ta bilder av eller gå tur med hunden og den ligger høyt så flott utsikt. Husker jeg nesten daglig var på tur der med barnevogna med eldstemann i, da vi bodde der. God pinse og klem fra meg.

    3. Var mye folk ute i butikkene idag.
      Jeg måtte også en tur. Bl.a. På apoteket. Og så var jeg en tur innom Plantasjen. En krukke bl.a. ble med hjem. Jeg skal ta opp en Hosta som står litt feil og plante i den.
      God pinseaften og pinse videre.

      1. Tusen takk – i dag kom jeg nesten ikke frem noe sted! Kø og styr uten like.
        Spennende med ny potte for denne da! Ja, de må jo trives. Hosta er flott.
        Ønsker den en fin fin pinse. Kos dere…

    4. Her er det påbud, og jeg er glad det er det fremdeles, så mye smitte det har vært i byen her. Enkel sak, på og av, ikke noe problem. 😂Jeg har vært i flere butikker i dag, ikke kjøpt stort 😊

      1. Ja, må jo brukes! Men jeg er ikke glad i det altså! Men har lært meg et triks å feste i – for bruker man høreapparat så kan man ikke ha munnbindet bak øra. Utrolig mange som har mistet apparatene sine i disse tider og det er ikke greit.For det er dyre saker! Handlet du ikke??? Jeg handlet mat og blomster!

    5. Munnbind har jeg brukt så lenge nå – ikke ok, men helt greit! Har vært påbud ei stund hjemme, men bruker det uansett hvor jeg er nå..! Fiiine bilder fra byen din – og det er kos å gå og kikke på hagesenter osv – mye lekkert 🙂 klem

      1. God morgen. Munnbind må brukes her og jeg er ikke glad i det for det er vanskelig for oss som hører dårlig på grunn av flere ting. Men er det påbudt så man bruke det!
        Tusen takk, ja det er herlig å gå slik. Men det var fryktelig mye folk og lange køer. Klem og fin dag..

    6. mye fint på hagesentrene ja men dyrt er enige der ,greit å handle på høsten når det er salg så har en det neste år :=)og en får gode ideer som en kan bruke selv om en er litt kreative .Munnbind har jeg brukt 2 ganger så for meg er det veldig uvant ,men må en så må en :=)

      1. Enig – det er best å handle til 50-70 % om høsten. Og kanskje støpe noe selv, prøve å google litt for å få litt tips. Kunne tenkt meg et stort fuglebad i hagen. Munnbind er jeg ikke glad på grunn av hørselen, for meg så er det helt umulig å føre en samtale med folk.
        Ønsker deg en fin dag!

      1. God morgen. Innendørs så er det påbudt og utendørs hvis man ikke holde avstand. Her var jeg inne i et hagesenter og der må man bruke munnbind. Ute i gata trenger man ikke det!
        Elsker planter og dill, men er så dyrt. Men kan kanskje prøve å støpe noe selv…et kar for eks…

    7. Som vanlig finner du fine motiv for dine bilder.

      Munnbind er ikke påbudt her men mange bruker dem i butikker.
      Jeg hater dem og holder heller god avstand.

      1. Tusen takk. Munnbind er pyton for oss som hører dårlig. Det funker bare ikke!
        Her er det påbudt overalt enda…
        Ønsker deg en fin dag!

    8. Etter at folk hadde festet seg ferdig både på 17 mai og private sammenkomster kom smitten tilbake. Bare å dra fram munnbind selv om jeg er ferdig vaksinert, men smitte kan man få likevel. Var på Plantasjen og det var svindyrt, tok med noen poser med frø av sommerblomster. Nå har jeg fått mange som skal plantes i kasse. Gubben skal lage en fontene. Nå skal jeg tørke basilikum i ovnen. Blir god krydder av det. Ønsker deg en fin 1 pinsedag. Klem

      1. Plantasjen og Hageland har stive priser. Må tenke veldig gjennom hva man skal kjøpe! Ja, folk fester og smitten kommer tilbake. Det er utrolig kjedelig, jeg har ikke fått vaksine enda, men kommer vel etterhvert. Så gøy med fontene da. Det er en drøm og ha i en hage.
        Ønsker deg en fin pinse og klem fra meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg