Fargeutfordring fra en medblogger

 

En god tirsdag til dere der ute! Det er mye farger i verden selv om vi liker farger eller ikke..Verden er ikke svart eller hvit – den har farger!!! Bunny, en bloggvenn ønsker å gjøre oss oppmerksom på farger – se innlegget her: BUNNY.BLOGG.NO 

 

Det er litt slik her i denne bloggverden at en blogger finner på noe, og kaller det utfordring så skal man henge seg med…Jeg kaller slikt kjedebrev! Men samma det, var mye av dette på Facebook tidligere også, men jeg har nesten kuttet ut Facebook. Bare bruker det til bloggen min! Appen er også fjernet fra telefon! Tok for mye tid og suger batterier! Men jeg er her på blogg og på Insta og der heter jeg solliv.blogg – enkelt og greit! 

 

Rød: Bondegård, det er det første jeg kommer på! Så er det postkasser og brannbiler! Rød er en sterk farge og jeg bruker den lite i interiør og klær – ikke så glad i denne fargen! Og jul da, men veldig deilig når jula fyker ut for man blir sliten av for mye rødt inne i et hus! 

 

Orange: Appelsiner..og kantarell..

 

Gul: Sola..

 

Grønn: Naturen, skog..

 

Turkis: Havet, særlig sydover så har havet denne fargen! Da vi var på Malta og var på øya Comino og ved Gozo – der ute ….var havet helt turkis! Det er det vakreste jeg har sett! 

 

Blå: Himmel og gamle romantiske kjøkken, kjøkkenservice i porselen..Stråmønsteret.

 

Lilla: Det er for meg gamle damer med lilla hår som er på Cruise i Middelhavet. Da jeg fylte 50 år så inviterte jeg ungene med på et slikt cruise og for å si det sånn, 50 % hadde lilla hår og var amerikanere…Veldig hyggelige å være sammen med! Men du og du for en hårfarge!

 

Håper Bunny er fornøyd med mitt svar på kjedebrevet..  🙂

 

18 kommentarer
    1. Bunny er nok glad for at du tok utfordringen. Rødt er julens farge, men klarer ikke mye rødt i hus da blir jeg amper. Grønt, nordlysets dans på himmelen. Lilla, ametyst og åndelighet. Orange midnattsola. Bare sånn i farta. Jeg er på Facebook, stikker innom å ser og stikker ut igjen.klem

      1. Herlig svar hos deg, Bunny blir sikkert fornøyd med dem også..
        Der er vi enige, man blir litt amper…hehe…kraftfull farge!
        Midnattsola – ja den har jeg aldri sett! Klem…Ikke nordlys heller!

    2. Hm, mulig jeg venter litt med å farge håret lilla likevel, til jeg blir mye eldre… 😀 Artig å lese hva du forbinder de ulike fargene med 🙂

      1. Ja, jeg var jo ikke med på den andre farge-utfordringen så tenkte jeg får stille opp her!
        Jeg rekker jo ikke blogge mine egne innlegg enn gang, hehe….
        Klem..

    3. ..hmm.. da har nok jeg vært gammel dame i mange-mange år, med tanke på at lilla har vært favoritthårfargen min lenge, hihi 😜
      Men herlige svar.. liker sånne utfordringer – eller kjedebrev om du vil 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg