Få hyttefølelsen hjemme???

God formiddag der ute 🥰

 

I disse dager hvor vi blir rævkjørt på høye strømpriser så må vi ta tilbake hytta!

 

Altså fyre med ved!

 

Skal jeg være helt ærlig så liker best strøm til oppvarming, men i disse tider er det ikke mulig..Regningene blir skyhøye. Nå er alt avslått her i huset. For jeg gidder ikke bruke alle “kosepengene” mine til strømregninger..Jeg vil på tur og jeg vil spise ute! Jeg har ikke mulighet til både pose og sekk. Skal man få til noe så man leve et nøkternt liv…Være ute og klyve ved før fuglene står opp…Det kan være koselig det! Men nå begynner det å minke på ved her i gården og jeg må nok kjøpe litt sekker med ved utover, ved er også dyrt og særlig sekker i ved! Men er man på hytta så er man på hytta!!!

 

En annen negativ ting med ved er at det er slitsomt for folk som har astma og allergi. Det nyses og hostes..og går man tur på feltet så lukter det bål av klærne etterpå! En tid tilbake så var det å fyre med ved på et felt nesten som å banne i kirken. Det skulle man absolutt ikke, hvis man ikke har nye ovner som ikke forurenser..Dette er visst helt GLEMT det nå! Jeg undres over de som bestemmer her i landet..Er det bare synsing??? Trodde slikt som astma ikke var av og på etter hvem som styrer landet ..

 

Jeg kommer til til å granske nøye hvilke parti jeg skal stemme på heretter! Og fryser jeg i mitt hus, så er det garantert mange eldre som gjør det altså..Der de ligger under dyna og venter på hjemmesykepleier og jeg tror ikke hjemmesykepleien tar seg tid til å fyre opp en pinne! 🤎

 

Nei, det tror jeg ikke…

 

10 kommentarer
    1. Når det var som kaldest skulle jeg ønske jeg kunne fyre med ved, men da slår allergien min inn så jeg må nøye meg med strøm. Da jeg fikk strømregningen nå i februar, så hadde den gått ned med 1000,- og da går det i rett vei. Hadde bare rentene på lånet også gått den nedover igjen, så skulle jeg ha vært veldig fornøyd 😉 Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Bra at regninga gikk ned. For alt annet stiger jo…forferdelig i disse tider.
        Mye allergi og astma med vedfyring og er ikke bra for de som har slike problemer.
        Og folk ble jo frarådet med å fyre med ved tidligere..for det var forurensning? Men nå hører man ingenting.
        Skjønner ikke sånt jeg…
        God klem..

    2. Jeg har alltid kjipa på strømmen og fyra med ved…… og har fortsatt med det nå! Kjøper i stort tidlig på høsten! Jeg liker å sitte foran ovnen i saccosekken min – godt og varmt! God klem <3

      1. Herlig, jeg også pleier å bestille fra en bonde. Men gjorde ikke det i høst, hadde litt ved og
        sanket en del ved sjøl også. Men er egentlig fan av strøm, og jeg liker det ikke for varmt inne.
        Der er vi litt ulike…jeg trives godt med 18 – 19 grader..Klem..
        ..
        Men ungene syntes det er greit med 23..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg