Etterpå blir det ut på tur

 

Stekt egg med sopp og tilbehør.

 

God formiddag og det ble søndag..Etterpå skal jeg ut på tur, da er det viktig å spise en god frokost først, hvis ikke orker man ikke gå 10 – 12 kilometer..som er en helt vanlig søndagstur! Gå rundt på øya her, ved kysten! 🙂

 

Jeg stekte sopp og egg med gressløk..Det ble et godt måltid, sopp er sundt og billig. Jeg kjøpte en slik boks med champignon på butikken her om om dagen. Fint å bruke til lunsjretter, frokost eller steke med paprika og løk til middag. Masse muligheter..

 

Det stekes egg og sopp på en søndag!

 

 

Solliv-skjerf

Og gikk du glipp av skjerfet jeg lagde meg, finner du det her: Et lite skjerf Tenker jeg surrer det rundt halsen på turen i dag..Det er høst og den store varmen er jo ikke her lenger..Man må kle seg etter været og ut på tur er det 7 dager i uka og flere turer hver dag! Noen ganger frem og tilbake på Kråkerøyveien også, for å komme til et sted. Men det aller beste er å gå i skog og mark 🙂 

 

Da sier jeg bare ut på tur – og det gåes! 

 

Kos deg med dagen 🙂

10 kommentarer
    1. Den frokosten så bare imponerende ut!!!
      Ta til deg rosen, jeg er som du vet ikke den som er mest opptatt av mat på blogg, men det der… Jeg fikk vann i munnen – og enda mer lyst på å trosse regnet og komme meg ut på sopptur.

      1. Tusen takk så hyggelig kommentar. Smakte kjempegodt og jeg hadde energi til hele turen.
        Hadde bare med en bolle + vann…
        Ikke så mye som skal til, og det med stekt sopp smakte ekstra godt.
        Og blir glad med så mange fine farger!

    2. Skal man ut på tur må kroppen ha en god frokost så den orker, ellers blir det tungt etter hvert. Jeg har vært så dårlig på å spise de siste dagene, og det har jeg fått igjen for i dag. Kroppen er skikkelig misfornøyd av det + at det har skjedd litt mye de siste dagene. Håper du får en fin og lang tur 🤗

      1. Tusen takk, turen ble kjempefin…var ute i mange timer. Så deilig.
        Mat må man ha vettu…Du får sparke deg selv litt bak og lage deg faste måltider, selv
        om du er på farta. Kanskje lage opp noe når du har tid og så bare ta det med i en boks.
        Slurve med mat gjør jeg aldri. Da blir jeg bare sliten og veldig trøtt.
        Ha en fin kveld…Klem 🙂

    3. Perfekt frokost før tur (nesten like bra som havregrøt, ert ert….)! Og jeg leser jo innlegga i feil rekkefølge, så jeg vet at du har hatt en super tur! Klem <3

      1. Mange takk, ja det er min greie med frokost på helga hvis jeg har egg i huset og da
        kan det bli slik. Det er godt og man har krefter til å gå en lang tur på dette.
        Hehe, havregrøt er bra det. Kan ha det til middag også, fant en oppskrift på det.
        Får se om jeg finner den igjen..
        Ja, du jukser, hehe…Kos deg med kvelden og natta! 🙂 <3

      1. Mange takk, mat må man ha og deilig med varm hals…Nå har høsten kommet her og
        det blåser og regner som aldri før..Klem..
        Uvant…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg