er man lat hvis man sår en blomstereng

 

Jeg har sett veldig mange blomsterenger i år! Både private og kommunale. Til og med Dronninghagen har blomstereng! Men der er ingen late altså!!!

 

Nå tenker jeg mer på private hager og kommunale plasser. Hiver på litt frø og lar det stå til! Slipper og luke og slå gresset! Noe blir jo ganske fint og noe ser rett og slett helt ille ut! Ser ustelt ut! Vil man prøve dette privat så tenker jeg det er lurt med en liten lapp først og så kan man heller utvikle systemet og kanskje sanke frø og slikt selv! Slike ferdige poser med blomsterengfrø er ikke av det beste sort har jeg lest! Masse produksjon og mye som ikke gror i det hele tatt og da blir det kanskje et vill-niss i stedet! Som ikke er et pent syn! Tror jeg går for gress neste år også jeg! 

 

 

Er ikke helt klar for å hive meg på den trenden enda! Er du?

 

 

I dag skikkelig grått og regn – men nå skinner jaggu sola også!

Det kan jeg like! 

16 kommentarer
    1. Hadde blomstereng for 36 år siden jeg! Så det der er ikke noe nytt altså. Jeg hadde det i en liten skråning ved siden av terrassen og var veldig fornøyd med det de årene det var slik. Men det var i et annet liv og i en annen hage … Nå går jeg stort sett for normalt ugress. 😉

      1. Så bra. Kanskje fint i en skråning. Men å anlegge det i stedet for gressplen gjør jeg ikke! Blir i tilfelle et bed som ikke er noe fint og kan ikke bli noe verre egentlig..:)

    2. Nei, tror det blir grassklipping her noen år til….. syns det kan være fint på små områder, men det er jo mulig at det tar litt av…. klem <3

      1. Det er litt mote og tar litt av! Jeg liker egenlig litt ryddige tomter med plen! Men store områder som kommunen forvalter er kanskje ok! Lettvint i hvertfall! 🙂 klem…

    3. Kunne godt tenkt meg blomstereng i stedet for plen, jeg. Men jeg tror mine “striglete” naboer hadde sett noe skjevt til meg da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg