Er fredag den beste dagen i uka?

 

Mange liker fredagen! Når jeg jobbet hver dag så likte jeg best lørdagen og særlig kvelden…På fredagen var jeg alltid så trøtt og sliten og satt bare og gjespa i ett til jeg fant senga..Fikk lissom ikke noe ut av den kvelden. Nå har jeg det bedre med meg selv og liker alle ukedagene egentlig (unntatt søndag..) Men går bedre med den dagen også nå i grunn..For vinterstid så spiser jeg som regel et sted i byen…Synes det er koselig. Man er en del av noe…Tur først da, alltid tur. 

 

Så jeg er ikke så totalt utslitt som tidligere helger da jeg jobbet 100 %.  Penger er ikke alt egentlig..For meg så var det å lytte på min egen kropp og helse! Det tok jeg tak i. Livet mitt er 100 % bedre egentlig ved å redusere stillingen min. Angrer ikke et sekund på det. Men det er en prosess og man må stå i det, det er tøft og slitsomt og ubehagelig..

 

Nå tenker jeg ikke så mye på helg og fredager og lørdag, jeg lever hvert sekund – det er det som er viktig for meg..Med god tid til å være ute og gå turer og ha masse uteliv – det er det som er livet for meg. Sanke vitaminer i naturlig form…Gå masse, se mange forskjellige steder hvis man ønsker og vil.

 

Lage seg mat fra bunnen av og leve et  liv med minimalt med stress…

 

Slik som de du ser nedenfor her ser litt stresset ut..Det er gravearbeid rundt hele og de finner ikke helt plassen sin. Ser litt betuttet ut..Det er viktig å finne roen i livet sitt for både mennesker og dyr, tenker jeg. Hvis det er mulig å få til med alt puslespillet med økonomi og familie og alt..

 

Så jeg sier med dette – God kveld….Ro ned…

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg arbeidet jo turnus i 30 år. Så lørdag og søndag kunne like godt være arbeidsdag. Så har liksom ikke hatt den samme endelig helg følelsen som mange andre. GGG arbeidet i veldig mange år som restaurantkokk og arbeidet MAAANGE helger. Vanlig med en frihelg i måneden. Max, for så var noen syke, eller det var ekstra mange selskaper eller store bryllup eller….
      Ett år mens vi bare hadde Datteren hadde vi en helg i løpet av et år hvor vi begge to hadde fri samtidig…

      1. Ser den ja, fikk ikke helt helgefølelsen i hus av å lese denne kommentaren. Mye styr, men man måtte jo tjene penger og
        holde på jobbene sine…Renta kjempehøy og alt det der.
        Men nå har du et helt annet liv…Så nyt hvert sekund av livet ditt og senk skuldrene og finn roa…
        God kveld!

    2. Fredagen er best, helt klart 😀 Men flere dager som går an. Den verste, som har alltid vært den verste er tirsdagen… En dag midt i uka, som ikke er HELT midten og ikke begynnelsen. Og alltid noe TULL med tirsdagene 😀 I årevis 😛

      1. Ser den når du forteller, for de som jobber hver dag – er den stusselig egentlig..
        Verken fugl eller fisk…
        Men nå, nyt fredagsroen og kos deg! <3

    3. Jeg er veldig glad i både lørdag og søndag – og annenhver fredag også…! Fridager nytes alltid max! Idag har jeg kosa meg så innmari mye…. med turer, sykkeltur og strikking (og fyr i ovnen)…..! God klem til deg <3

      1. Herlig, høres ut som du har hatt en fin fredag med masse kos. Slike fredager er deilige.
        Jeg liker åpne samfunn og søndag med stengte butikker og slikt er jeg ikke fan av.
        Men her er det mange spisesteder åpent og det er bra. Jeg er jo veldig glad i byliv.
        God klem…

    4. Alle dager har sin sjarm, og det blir bare bedre med årene – da man til og med kan ha søndagsfølelse på en tirsdag 🤗

    5. Fredagen er grei den. Jobba mange lørdager før og da ble helgen amputert. Men det er utrolig hva man venner seg til. Hadde en fin tur til Moss i går, fin gågate og tok en rast på Mood cafe. Over til Jeløya var jeg ikke men det er kort vei til Moss så det er mange muligheter der. La merke til at noe i gågata som heter Moss amfi var tomt men håper det retter seg. Så der er det sikkert mye liv på en varm sommerdag. Gikk en solid tur i skogen torsdag opp til Haukåsutsikten. Er lysløype men ikke helt opp så jeg hadde med meg hodelykt. Kakaoen smakte godt der opp, ble ca 20700 skritt den dagen. Lenge siden jeg gikk så mye på en dag. Lørdagen er her og skal på farten retning Hamar, mulig jeg treffer min søster som har en sønn på Hamar. Dagen vil vise hva som skjer. Nyt høsten og dagen. Ha en fin kveld.

      1. Hallo Helge..Jobber man på lørdager så er ikke helgen så lang akkurat..
        Så flott at du fikk tatt turen til Moss. Mood cafe er jeg usikker på, forrige gang kjøpte jeg meg bare en baguett et sted og
        spiste ved kirken der/lekeparken. Gågata er fin og nede ved kanalen er det flott synes jeg. Moss Amfi kan virke tomt, men det er flere avdelinger ved
        senteret og den ved gågata er stengt. Men går man inn nede ved bussholdeplassen, så kommer man inn i senteret. Det er det to fine etasjer og
        mange fine butikker. Du får ta en ny tur når sommer kommer også. Masse å se ved når det er sommer og sol.
        Koselig med tur oppover til Hamar da, godt å fylle dagene med innhold. Det var en lang tur ja, mange mange skritt. Kjekt å komme hjem da
        og roe ned. Kos deg masse med kvelden. Du har hatt fine fridager i ferien din synes jeg. Flott når man er på tur.
        Folk som er på tur har mye å se og mye og fortelle.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg