enda en mandag – litt tanker om Korona

 

Ny dag, ny uke, ny dag med Korona! Vi må tenke fremover og fremtiden. Vi skal være i ro.

 

Være mest mulig hjemme. Helst ikke dra ofte i butikken. Handle litt mer hver gang. Ikke fly ned butikken for nytt brød hver dag. Ikke kjøre tur for så å parkere og gå tur. Skal gå hjemmefra. Ikke kjøre unødvendige turer. Ikke reise hvis du IKKE må helt nødt! Mange mange hensyn å ta hele tiden hver eneste dag! Men jeg begynner å bli skremt. Det rett og slett sklir ut ……

 

Jeg gikk frem og tilbake til byen i går. Det er 4 kilometer hver vei. For å slippe tur i skog og mark som er utsatt med mange folk på en søndag! Jeg gikk langs Kråkerøy-veien. Det var akkurat som å gå ved siden av en motorvei!!! – Her var det så klart veldig mange som kjørte tur og folk som kjørte ut til hytta på Hvaler. For å se til hytta!

 

Mye av denne trafikken burde vært unngått. Kjøre til tursteder på Hvaler og parkere på samleplasser bør vel ikke i stor grad gjøres nå. Samleplasser = mye folk. Erna har sagt, vi skal på tur, men helst gå der vi bor. Ikke kjøre unødvendig.

 

Se til hyttene er strengt tatt ikke nødvendig. Vi har jo alle lest at det er folk fra kommunen og andre frivillige som farter langs hytteområder nå for å ta en titt, blant annet for å se om folk overnatter på hytta. Så stor sjans for tyvraid er det vel ikke..nå akkurat.

 

Vel litt tanker…har dere sett mye farting om dagen…

8 kommentarer
    1. nei ikke her på bygda,skjønner att det er mer på større steder og i byer,ikke gjort over natten å få små og store til å bare være i ro og for seg selv heller i mange uker,en må bare gjøre så godt en kan

      1. Her på Kråkerøy var det helt helt masse trafikk i går. Det var tusenvis av biler. Og alle dem hadde ikke viktig gjøremål. Vi får bare prøve å gjøre så godt vi kan. Helt klart…ikke enkelt. Men holde avstand nå vi tenke på hele tida. Men ikke lett. For når jeg handla for mamma på lørdag så var det mye trafikk på butikken. Samme på fredag da jeg handlet for meg selv..Et nys da så kan det skje. …

    2. Jeg ser ikke mye folk her borte i kroken min 🙂 Det hender det er et par naboer som går forbi en gang i blant bare. Så her er det helt greit 🙂

    3. Det er jo litt farting – jeg kjører jo også noe! Drar gjerne på tur et annet sted enn ut døra. Men – går ikke oppi til noen eller oppå noen – holder avstand! God klem <3

    4. Det er ikke alle som tar det like alvorlig .. tydeligvis! Jeg er jo nesten bare hjemme, og går tur der det ikke er andre folk. Stort sett. I går kveld gikk vi langs stranda på Hamresanden, og det var det sykt mye folk. Området er stort, og mange bor nok i nærheten, for det var ikke så trangt om plassen på parkeringsplassene. Men lettere køgåing. Selv om de aller fleste var flinke til å holde avstand.

      1. Bør være forsiktig, folk må tenke tenke…For dette er en grusom sykdom. Det er rett og slett en lungesykdom som vi ikke har kontroll på. Så folk må holde gode avstand overalt….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg