du rekker faktisk å hekle deg blomster til 17. mai

 

God lørdag! Snart er det 17. mai 🇳🇴 festen over alle fester! Da liker vi blomster og pynt og fest og pølser og is!

 

 

Champagnefrokost hører med!

 

 

 

 

Har du litt tråd som passer til heklenål – 3, 3,25 – da kan du hekle i vei. Jeg har brukt Rainbow 8/4 fra Hobbii. Du finner butikken og garnet her: HOBBII Ta gjerne enn titt innom. Dette garnet er supert og så mange lekre farger! 

 

 

I rødt, hvit, blått. Ja, da kan du lage deg blomster! 

 

 

Til pynt på bordet. Eller hvis man vil pynte servietten så kan man dandere med litt kvister og en blomst på toppen. Bruk fantasien!

 

 

Du hekler slik:

 

Legg opp 7 luftmasker og sett i en ring med en kjedemaske! 1. omgang: Hekle først 2 luftmasker (dette er lik en fastmaske) hekle så 19 fastmarker i tingen. Det blir til sammen 20.

 

 2. omgang: 3 luftmasker, 3 dobbeltstaver i hver sin fastmaske i ringen, 3 luftmasker så en kjedemaske i neste fastmaske. (Da har du 1 kronblad.) Dette gjør du 4 ganger til rundt i ringen.  Til sammen får du da 5 kronblader. Avslutt med en kjedemaske i første luftmaske på omgangen.

 

Veldig enkelt – men synes det er fint! Fant denne oppskriften i en heklebok jeg tittet i 🙂  Masse oppskrifter hvis du liker å hekle! Boka heter Heklelyst! I boka var det ikke 17. mai-blomster. Det var noe jeg fant på selv! For jeg hadde rester etter en duk jeg heklet til 1. mai. Allerede 1. mai i morgen 🇳🇴

 

 

Håper du likte dette og fikk lyst til å hekle litt småtteri! Dette er jo så fort gjort og koselig å pynte i heimen selv om vi bare kan ha 5 gjester til 17. mai..Men dette bør ikke være noen hindring til å kose seg med denne dagen! Hos meg blir det stille. Men kommer til lage meg masse kos allikevel! 

 

Ha en fin 15. mai!

10 kommentarer
    1. Nydelige blomster. Koselig å pynte til 17. mai selv om det ikke blir den store festen.
      Lokale regler her i Vestby sier at vi kan ha 10 gjester inne og 20 ute. Med 1 m avstand selvfølgelig. Og vaksinerte teller ikke med.
      Så vi får deler av familien på kaffe og kaker på ettermiddagen.

      1. Bra dere kan ha flere gjester da. Moro å pynte. Elsker det jeg 🙂 trenger ikke ha huset fullt jeg
        for å ha det hyggelig. Kos deg videre med kvelden.

    2. De var kjempefine 😊 Ser at blomstene likner på mønsteret på oldemorrutene jeg hekler til teppet jeg skal lage 😊

      Det er kjempekoselig å pynte ja 😊 Har selv satt frem 17-mai lys på bordet i dag. Skal pynte opp på verandaen med flagg og bjørkeløv.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    3. Så koselige de er 🙂 men jeg er ikke no god til å hekle….. så jeg får nyte synet av de du har laget! Blir ikke champagne-frokost på meg – men blir masse kos utover dagen (sammen med prinsessa – i bunader)! Gleder meg! God klem, vennen <3

      1. Jeg liker å hekle litt småtteri. Gøy å pusle med litt på morgenen.
        Dere er så fine i bunader. Jeg går nok i skogen på 17. mai. Liker å se barna jeg og tog og korps <3
        Så får kose meg med et glass til frokost <3 Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg