Det går mot vår her i Fredrikstad

 

Det har vært en kald og lang og seig vinter uten sidestykke…Så mye snø og så mye hålke og is! Kan aldri huske jeg har vært så sliten å lei av vinteren før! Den har vært uendelig lang…Jeg har gått og gått i kulde, hålke, snøstorm og mengder med snø! Sjeldent det har vært måket før jeg har gått hjemmefra til jobb sånn 0630..jeg trodde det aldri skulle ta slutt…Men så plutselig tok sola mer tak, det var tåke og mengder av regn! 

 

I dag fikk jeg en meget etterlengtet tur til sjøen! Ja, det er den fineste turen jeg har gått på over tre måneder! Jeg gikk og studerte og tenkte og fy fader nå er det jaggu over for i år! Jeg er lettet og glad…Snøskuffa håper jeg å ta  vekk til uka.Tenker den har vært i bruk 50 ganger i vinter…Jeg var lei, så lei…

 

All maten jeg har båret i sekk fra butikken…Alle mamma sine klær frem og tilbake til sykehjemmet! Det var lass på lass….Jeg var så sliten på slutten at jeg holdt på kaste opp på veien! Jeg vil nok tro det er den værste vinteren jeg har vært borti i hele mitt liv! ❤️ Jeg ser lyset nå!

 

 

Campingen

 

 

Skogen

 

 

Tyttebærlyng

 

 

Dagen i dag, 25. februar 2024 – og rester fra stormen som var på fredag…Plattingene på campingplassen ble dratt av gårde i stormen som var!

16 kommentarer
    1. Det MÅ være over for denne gang – det satser i hvert fall jeg på. Og snart er første vårmåneden her 🌹🌺

    2. Ja du har nok hatt en tøff vinter hos deg <3 Og du står på du, uansett – og da er det helt greit å slippe skuldrene ned og si: Nå er det vår! Våren er uansett like rundt hjørnet – så jeg håper det ikke blir flere skuffe-tak i snøen for deg 🙂 klems

      1. Takk takk, ja vinteren har vært lang, kald og snørik…
        Jeg har balet meg frem, ryggsekk og bager med klær i 20 kuldegrader, is og hålke og
        piggsko og 3 lag med klær…Så har fått kjørt meg..Bussene har brent, og busskortet for
        den værste måneden med hålke fikk jeg ikke brukt. Det gikk ingen busser.
        Og klær var det ingen andre som dro i..og du vet gamle, demente mennesker bruker mye klær!
        Jeg vi ikke ha en slik vinter tilbake..klems <3

    3. Venter på våren jeg med, og håper på gode dager. Skjønner deg så godt for du hadde en slitsom vinter. Nyt våren. Klem

    4. Å så deilig å være kvitt snøen, Solveig! Du er heldig! Her er det fortsatt mye snø, og kaldere igjen! Men – vi ser lyset nå… 🙂 lekre bilder fra turen din! Lykke uten snø og hålke! Klem <3

      1. Tusen takk, ja har ikke vært mange turer i skog og mark for meg.
        Altfor mye hålke is og snø…Kjedelig..
        Men nå er det snart mars <3 God klem..

    5. nå håper jeg at dere er ferdige med snø og is ja ,vi får nok litt mer men det bruker å gå fort over,nå nyter vi vårfølelsen og bar mark , nydelige bilder fra deg.endelig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg