Det finnes på de fleste kjøkken

 

God kveld her fra Sollivblogg 🌸

 

De fleste kjøkken har ganske masse utstyr på benker, i skuffer og skap! Men ofte blir flere ting stuet bort og glemt. Og har man glemt og gjemt bort ting er veien lang å gå…TV kaller og pleddet og regnet drar seg til. Vi har vært heldige her på Kråkerøy, det har regnet, men ikke sånn Hansregn. Men uansett er det kjedelig når hele sommeren forsvinner mellom fingrene våre..Sommeren som vi ser frem til i flere måneder. I hvert fall jeg, for jeg er ikke glad vinter og holke og snø..Bare pest og plage og alt blir tungvint.

 

Men sommeren dro…

 

Vaffeljernet mitt har ikke dratt noe sted. Så i går ble det vafler og jordbær og spekeskinke, ruccola og fetaost til kveld..Det smakte godt og koselig å lage litt hygge sånn på kveldstid. Det er jo ikke noe jobb..Røra lagde jeg mens middagen putret i gryta. I dag blir det rester og pastasalat, ja – litt forskjellig..Vært på jobb som vanlig denne sommeren og gått tur og nå får kokken Solliv rulle ut av stolen her og begynne å eie kjøkkenet..Jeg liker å lage mat, og det er jo gøy når det er noen å lage maten til 🌺 Nyt kvelden…Kos deg…

 

14 kommentarer
      1. Godo kvelden, vi får håpe ikke sommeren ble slutt i juni her i Østfold da.
        Sånn skikkelig sommer, med god temp og utekvelder..
        Ja – masse mat og enda mer rester i dag igjen..Blir til lunsj i morgen. Kem <3

    1. Mye god mat der. Vafler er deilig men har ikke hatt vaffeljern på 2-3. Men det er vel kanskje på tide og skaffe det. August kan være fin selv om Hans er slem mot altfor mange. Men når dette er over håper jeg at det kan bli noen dager med varme igjen dvs +22 grader. Ha en fin kveld.

      1. Hans er fryktelig bitter og slem. Trist å se alle skadene rundt i dette vakre landet.
        Rar tid, kan ikke huske at august har vært slik før. Masse deilig mat her, det er jo på en måte sommerferie
        for folk enda. Vaffeljern koster ikke stort og man kan lage masse sunne vafler med havregryn og sånt.
        Det trengs ikke være sukker og hvetemel. Mener jeg kjøpte det vaffeljernet jeg har nå på Europris, sånn dobbelt.
        Går unna da.
        Kos deg med kvelden Helge og hyggelig at du stikker innom bloggen.

    2. Er trasig med uværet som har herjet rundt omkring. Vi nordlendinger rappet været fra dere, juni i nord var kald og våt. Dagen etter St Hans smalt det til, og vi har kost oss med sommervarme. Sommer her nord har bestandig vært hustrig, og det går gjerne noen år før vi virkelig har en fin sommer. Vaffeljern har jeg, og skal steke vafler i morgen ettermiddag. Skal til legen i morgen og få ut ørevoks i det ene øret mitt. Gått i flere dager og kjent på og være stokkdøv. Stakkars gubben han prater med seg selv. Klem herfra og så håper jeg du får sol og varme. ❤️

      1. Vi hadde en deilig juni og så ble den borte ja…Litt kjedelig. Men unner dere en flott sommer. Trivelig at den varer og varer.
        Da blir man ikke så stresset. Ørevoks er noe herk, jeg må til legen jeg også. For noe begynner det å surre bra i mine ører. Proppene sitter bom..Kjedelig. Bra du fixer det i morgen, jeg må få bestilt time merker jeg.

        Kos deg med vafler og godværet, nyt alt dere kan…Lykke til med skylling av ører…
        Nyt kvelden, klem herfra 🌺

    3. Kjedelig at sommeren brått er over! Liker det IKKE….! Men kokken Solveig er igang ser jeg – og det er bra! Masse god mat her! Klemmer… <3

      1. Takk takk, kokken er i gang og det ble masse salat + eggerøre og spekemat. Godt var det, masse rester igjen.
        Blir alltid mye, for man vil ha litt å by på når man har folk i huset her hjemme.

        Sommeren var kort i år, men men det blir vel fint når skolen begynner. Det blir det alltid. Klem….<3

      1. Ja alt dette smaker godt sammen. Og jordbær. Men man kunne ta på det man ville.. Syltetøy eller jordbær.. Jeg liker godt denne kombinasjonen med fetaost og spekeskinke. Er ikke så glad i søtt syltetøy.

      1. Tusen takk, masse deilig mat man kan lage hjemme. Jeg liker å være på kjøkkenet så det er bare en hyggelig syssel.
        Klem til deg og fin kveld.

    4. Jeg tror ikke sommeren er over ennå 🌼 Vaffelkaker er godt – og vaffeljernet har blitt brukt her også 🤩
      Lag deg en fin onsdag 🩷

      1. Tusen takk, ja blir sikkert noen fine dager. Nå som skolen begynner igjen. Sånn er det jo alltid.
        Kos deg med dagen 🙂
        Vafler er skikkelig kos.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg