det er søndag det er morgen det er fri

God morgen…Søndag. Det er fri. Deilig. Slappe av her hjemme. Bare gå en tur..Jeg blir litt lei av å hele tida skal noe. Sånn var det i går også. Våknet. Så begynte hjernen å fungere. Jeg måtte jo til mamma og butikken og handle for henne. Skjønner dere hva jeg mener – det å våkne av seg selv..Ikke klokke. Og ikke skal/må ut av det huset med bil. DET er å ha FRI. Kjøre avgårde for å hjelpe andre mennesker. Eller kjøre på jobb. Slike ting tapper meg for energi. For det henger over meg.

 

Gå tur og sånn her hjemme eller hage eller noe. Blir jeg ikke sliten av på den måten. Det gjør man når det passer. Etter at man har sittet og slappet med kaffekoppen. Eller jobber man i hagen så tar man jo pauser hele tida. Det er avkobling. Men å kjøre ut av huset og innom flere butikker. Ut og inn av bilen. Parkere. Trange parkeringsplasser. Masse mennesker. Kø i kassa. Og så kanskje må fylle bensin på bilen også. Mye styr. Svære plakater. Bruk hansker ved fylling. Kø for å komme ut på veien igjen. Kø og kø.

 

Det er mye mennesker på veiene her nå. Oslo-folket har kommet og de setter spor etter seg. De sitter jo ikke bare ute på Hvaler, men kjører og kjører de også. Og den butikken jeg pleier å handle for mamma er ved siden av en annen butikk som har vinmonopol. Og siden vi ikke får handlet i Sverige om dagen. Så er lange køer av folk som MÅ handle. En helg uten alkohol går visst ikke…. 🙂 Så det at man ikke må noe er luksus rett og slett <3 

 

S Ø N DA G!

14 kommentarer
    1. Huff, jeg skjønner veldig godt hva du mener. De dagene man ikke MÅ noe, er luksus.
      Og så skjønner jeg ikke de som MÅ ha alkohol for å ha det koselig. Jeg var innom en liten tur i butikken i går, og vurderte om jeg skulle kjøpe meg cider? Men nei, så gadd jeg ikke. Valgte å heller kose meg med cola 🙂
      Det høres litt pes ut for dere når svenskehandelen er utilgjengelig, men så tjener kanskje handelstanden hos dere litt mer i disse krisetider.
      Nyt søndagen, det har du ærlig fortjent. Her øseregner det, og fatet med stemorsblomster er oversvømt 😮
      Klem ♥

      1. Det er slitsomt å hele tida må noe. Ut av huset. Stelle seg sånn ok. Kjøre og kjøre. Ut og inn av butikker. Det er noe hele tida. Tapper meg for energi rett og slett. Liker å være fri som fuglen og styre hele dagen min selv…<3
        Fryktelig mye folk overalt nå som folk ikke handler i Sverige. Kø overalt og masse mennesker..Og butikkeiere kan le hele veiene til banken….:) Klem og fin dag. Håper du får rett blomstene dine. Hendte med mine i går…

    2. Herlig 😀 Håper du finner køfrie soner, blottet for Oslo folk, og andre kødannere. 😀 Her ser det ut til at sola skal finne veien. SÅ vi får se hva dagen bringer 😀 Ha en nydelig dag 😀 Klem

      1. Tusen takk, deilig….Minst mulig ut og kjøre i dag. Sola kommer den nå her og og da blir det ut på tur…
        Utrolig mye trafikk her om dagen! Blir sliten av det…:) Men i skogen er det deilig…! 🙂 klem og fin fin dag…

    3. Man trenger dager da en bare kan ta vare på seg selv også 🙂 Fint å kunne pusle med det en føler for uten at en MÅ.. Er nok mer trøkk på pola i Norge nå ja.. vi klarer oss fint helt uten alkohol vi..men kan være hyggelig en gang i blant med et glass vin eller noe… Klem og fin dag videre <3

      1. Deilig å være litt selvopptatt innimellom. Pola her i byen er det skikkelig trøkk på ja….Lange køer langt ute i gata…Og da blir det mye bil på vei til og fra et pol. Men et glass vin smaker godt det altså…:) Fin dag og klem..

      1. Ikke sant…Det blir bare hygge og kos. Men ting man må få unna – kan bli litt stress synes jeg..Særlig med litt klokkeslett og program..

    4. Ja det er luksus og ikke MÅ gjøre noe. I hvertfall for deg som er på jobb også.
      Jeg håper du har fått slappet av litt i dag, og ladet batteriene❤
      Stor klem til deg😊

      1. Tusen takk, deilig å gjøre ting i sitt eget tempo. Da blir det ikke stress eller slitsomt…Gått lang tur jeg og det er deilig…:) Klemmer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg