Det er nok å gjøre – bestandig

 

God fredag…

 

Ja, her arbeides det…Hver dag er en dag med mange gjøremål!

 

Skal huset bli varmt så må det finnes energi et sted. Akkurat nå er det ved. Og ved er jo litt arbeide å holde på med. Jeg har vært ute og hogd ved og klyvd. Lettere å få fyr da, men er jo litt jobb med all denne vedfyringen. Men er det kaldt så er det kaldt! 

 

Div klær henger til lufting ute. Klær som jeg ikke trenger å vaske. Skjorter + strikkegensere. De er ikke blitt. skitne i løpet av uka. Mamma sine klær er vasket og strøket og ordnet. En diger sekk jeg må bortover med i dag. 

 

Soverommet er ryddet og sengetøyet er redd og lufting pågår! 🥰 Nå skal jeg vaske og rydde kjøleskapet. Det må til for å se hva man skal handle i løpet av dagen! Så blir det rengjøring av resten av huset, rakk ikke alt i går! Etter gåing til og fra jobb, og etter middagsmaten..Så heiv jeg ut alle tepper og vasket og støvsuget alle rom..

 

Så jeg tenker har man hus og hjem og klær på kroppen og jobb og aktiv gåer…Så blir man ikke akkurat arbeidsledig med det første…💜 men er kanskje ikke et mål i seg selv!

 

HA EN FEIENDE FLOTT FREDAG!

26 kommentarer
    1. Ja, det er nok å gjøre i hjemmet også, det er det ingen tvil om! Flink du har vært som har fått unna så mye, og greit å fordele det litt utover. Det er skikkelig kaldt for tiden, men tror det skal bli mildere til uka. Hjelper på at sola varmer mer og mer. En fin fredag ønskes deg! 😀

      1. Tusen takk, det holder seg skikkelig kaldt her også. Kaldt til langt ut på dagen.
        Men sola varmer og det er deilig.
        Hus og hjem = aldri arbeidsledig…
        Kos deg masse med dagen! 🥰 God fredag!

    2. Så utrolig dyktig👏 Jammen rekker du mye i tillegg til å være på jobben. Imponert. Håper at jeg får litt inspirasjon til å gjøre det jeg også burde gjøre her i dag. Men foreløpig er det bare blitt morgenstell, tur med Barney, frokost, oppfyring i peisovnen, sjekking av blogger, skrevet et lite blogginnlegg, redigert bilder og det var det. Så får vi sjå åssen det blir. Dagen er ennå ung. Ha en fin fredag🙋🏼‍♀️😀

      1. Tusen takk, synes du har gjort veldig mye jeg. Litt hver dag så er man i gang og blogg og bilder er viktig.
        Det samme med fyring og morgenstellet…Alt tar tid 🙂 Fin dag videre…

    3. Så sant, som det er skrevet….alltid noe å gjøre. Har fått gjort rent litt i 1. etg i dag jeg også. Skal ta 2. etg til uka.
      Må fordele litt 😉
      Du har vært veldig flink og fått unna masse!

      Dessuten var det så fint vær i går, og snøvær i dag, så jeg har fått gått litt tur jeg også 😀
      God fredag! Klem <3

      1. Takk takk, ja – må fordele litt. Du har jo flere etasjer. Jeg har alt på en flate..Så går greiere egentlig.
        Men det er nok å holde på meg og ajour blir man jo aldri..
        Ut på tur hører med, kos deg med ettermiddag og kveld. Klemmer 🥰

    4. Da kan du jo virkelig kose deg i helga, når du har vært så flittig i uka. Jeg har også vedfyring og jeg koser meg med varmen ovnen gir. Blir liksom ikke sånn varmt med strøm. Jeg skulle vært like effektiv som deg, men har litt lett for å dytte på husarbeide som vasking når det er nydelig turvær ute. Ha en flott helg!

      1. Tusen takk, ja ved er deilig det. Men mye jobb med klyve og ordne..Og litt søl. Men gir en god varme.
        Ut på tur frister alltid. Men litt vanskelig å komme i gang etterpå synes jeg.
        Jeg liker å utnytte energien fra morgenen. Det er greiest for meg og sånn etter jobb også, da er man i farta..
        Men setter. man seg ned er det gjort..
        Ha en fin kveld 🥰

    5. Vært effektiv i dag jeg også. Badet, gjesterom og gangen er vasket. Får sønn og frue hjem i morgen og de skulle overnatte. Skal støvsuge stua og feie over kjøkkenet. Godt med vedfyring når det er kaldt. Sola skinner litt her, men det forbauser meg ikke om det starter opp med snø igjen. God helg og klem.

      1. Tusen takk og God helg ti deg også.
        Ja, bra – deilig å gyve litt løs når man har energi. Og da er det jo bare å fortsette.
        Setter man seg ned er det vanskelig å fortsette..Det det noe med det.
        Så koselig med besøk da..Nyt kvelden og klem 🥰

    6. Det er alltids noe å henge fingrene i i hjemmet ja og å hjelpe andre familiemedlemmer som din mor 🙂 En skikkelig god-følelse senker seg ofte når man har fått gjort så mye som du har i dag 🙂 Nyt helgen og fine turer. Alltid fint å se turbilder fra deg 🙂

      1. Tusen takk så hyggelig å høre.
        Ja, må jo hjelpe sine foreldre så godt man kan. Turer blir det alltid, det er så deilig .
        Nyt fredag og helg 🥰

    7. det er sant ,har en hus har en arbeid ,og ved er deilig når det er kaldt ,da er det lurt å kløyve litt ja ,tror vi snart må kjøpe oss en vedkløyver ,da blir det straks litt enklere å fyre ja ,og mer riktig fyring ifølge feieren vår,det fikk jeg lære i dag

      1. Ja, dere får kjøpe dere en slik maskin. Jeg har en dings som jeg legger kubbene i og slår med slegge/(andre siden av øksa).
        En kurv på en mote. Så blir de klyvd. Fin å bruke den til mitt bruk. Men pappa hadde vedkløyver, den var suveren.
        Hus og hjem aldri arbeidsledig…

    8. Du er helt rå altså! Ja, det er alltid nok å gjøre! Tungt å holde på med ved – den varmer flere ganger….! Jeg har ikke gjort stort annet enn å jobbe 4 timer, gå ørten turer og hvile innimellom….! Men – i morra blir det nok litt rengjøring her også! God klem <3

      1. Takk takk, ja – virkelig nok å gjøre med hus og sånn.. Men kjekt å ha noe å gjøre.
        Ja, jeg har en sånn dings som jeg legger kubbene i og brukere øks/slegge – så blir de klyvd.
        Den er fin å bruke..Men litt tungt det også. Men varmt blir det, hehe….God klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg