Det er mange måter å kose seg på

 

God fredag – det er helg!  Her kan noen kose seg med “kakefyll”. Et bilde jeg tok på en av turene mine..

 

Det er januar og det er etter en jul og feiring! Vi har spist kanskje mer enn vi trengte! Og spist annerledes mat og mer sukker og fett! Det er greit å kose seg! Det er mange å kose seg på! Alt bør jo ikke være med fet mat og kaker og brus og sukker! 

 

Jeg f.eks koser meg veldig på tur, tar på meg varme klær og går ut den døra. Litt kaldt til begynne med og etterhvert føler jeg bare velbehag, energi og blodsirkulasjon jobber sammen! Det gjør godt for hode og kropp! Rett og slett hygge og nytelse!  Føler meg hel etter en god tur!

 

Krølle seg opp i en god stol med strikketøy og en varm deilig kopp med te! Jeg liker best grønn te. Synes det smaker godt! Trenger ikke ha et glass brus for å ha det hyggelig! 

 

Rote litt rundt i bokhylla og finne spennende bøker. Noen leser jeg i og andre blar jeg i, slik som strikke-bøker og kokebøker. Det gir meg masse glede flere ganger! 

 

Lage mat fra bunnen av er veldig koselig og man er opptatt med smaker og vet hva som er i maten. Mye ferdig-mat er full av sukker og salt! Og så koselig det er stå der ved grytene, selv om det bare er til en. Dekk opp litt pent etterpå og tenn litt lys og bare nyte resultatet. Kylling og fisk er noe jeg bruker masse! Smaker deilig og kanskje har du fått noe nytt krydder til jul, spennende!

 

Jeg er kanskje en av dem som synes husarbeid er gøy, men det synes jeg faktisk. Men må være alene hjemme og ha huset for meg selv og hive ut litt tepper virkelig ta et tak. Føler nesten som også sjelen blir vasket og ryddet i. Vinn vinn – situasjon! 

 

Mye mer å nevne her altså, men målet mitt er ikke å ha altfor lange blogginnlegg, hehe.

 

Men finne noe koselig på TV, pusle med planter og etterhvert så litt inne! For så å plante ut når sola og varmen er tilbake! Ja, det er mye hyggelig å finne på! Man trenger ikke tømme en hel pose med snop for å finne godfølelsen – det er heller motsatt! 

 

Det er helg – men vi snakkes 🙂

 

 

10 kommentarer
    1. Det har nok blitt litt mye godsaker noen uker nå.
      Og det er lov å kose seg.
      Men nå er det på tide å ta hverdagen tilbake.
      Når jeg går på vekta, får jeg litt bakoversveis.
      Så det er ihvertfall viktig å komme skikkelig i gang med turene mine. 4600 skritt ble det idag.
      Nå skal jeg kose meg i godstolen min med en kopp kaffe og lese ferdig en spennende bok.
      God helg til deg.

      1. Det er lov å kose seg, men fint å variere. Litt søtt er alltid lov, masse frukt og grønt og gode knekkebrød med litt ost! Så bra du har gått deg tur, nå kan du kose deg med bok og kaffe! Her blir det litt TV og strikk. Ønsker deg en fin fredag og helg..Klem..

    2. Kose seg er lov – men en trenger jo ikke bare bøtte innpå sukker heller…..! Masse godt i frukt og bær! Liker du virkelig husarbeid – da er du jammen heldig! Kos deg med kvelden – nyyyyyt! Klemmer <3

      1. Kose seg er veldig bra og viktig, men kan variere kosen. Som du skriver – frukt og grønt og nøtter er helt topp! Kjempegodt også! Husarbeid er topp! 🙂 Klem….

    3. det er sant det er mye en kan kose seg med ,det behøver ikke være kaker og søtsaker ,kan ikke si jeg nyter husarbeid,men jeg nyter heimen når det er gjort og jeg kan slappe av i rein stue :=) og det kakefyllet ,nei det ville ikke jeg kost meg med

      1. Ikke sant – det er masse man kan kose seg med. Tror det kommer av at jeg får energi av det (husarbeid)! Vi som hører dårlig får energi på andre måter enn dere som hører normalt. Det er rart, men det er fakta!

      1. Veldig gøy med 3 meter innlegg og det kunne blitt 3 meter til og enda mer. Men måtte ta en stopp. For det er utrolig mye man kan hygge seg med her hjemme! Husarbeid er kos og det å jakte på skatter til huset! Fin kveld til Hønefoss, takker…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg