Det er jaggu langt til toppen

 

God kveld…

 

Jeg er den som går og går! Gir meg i grunn aldri, seig som et rotteskinn! Hver dag starter man på 0 og så man fylle på etterhvert utover dagen! Deilig det altså, men noen dager er melkesyra fort i beina og andre ganger merker man ingenting..Går sikkert litt på dagsformen og hvordan gårsdagen sitter i… Men man må aldri gi seg tenker jeg…Hvor mange skritt man orker hver dag er ikke så nøye bare man går!

 

Slik er det med blogg også, hva dag så begynner man på 0 og man må jobbe på for å dra inn lesere, det vil si oss vanlige, vi må lage innlegg – vi er ikke et kjent fjes og kan flyte på det! Vi må prestere for å komme opp på noen plattinger! Skal man helt til topps så holder det ikke med å lage innlegg, da må man også kjempe med nebb og klør med alle nettrolla som ligger under hvert trappetrinn og roper…Du er ikke god nok..! Bildene dine er svake! Du leverer ikke gode nok innlegg! Du må for all del ikke tigge!

 

For hvert trappetrinn man kommer oppover jo flere troll under hvert trinn! Og skal du overleve uten å svime av så må du også dytte litt og kjempe med flere på en gang! De fleste orker jo ikke dette harde arbeidet og går bakover og nedover og finner gode fine trappetrinn litt lenger ned – der er det mose og lav – GODE VENNER! Godt å bli der tenker de fleste, jeg skravler litt og hygger meg og lever et godt liv her jeg! For høye trappetrinn og troll lokker ikke så veldig….Selv om utsikten er bra når du kommer helt opp vil jeg tro! Ikke sikkert – det er noe bedre, men da har man gjort et forsøk…Men det krever jobbing og det krever god kondis!

 

Hva vil jeg….jo har du et mål – aldri gi deg! jeg har selv ligget med brukket bekken og kom meg opp og gikk igjen! Men det er tøft, og krykkene ble min venn i flere måneder…Skriver dette langt ned i teksten for ingen skal beskylde meg for å dra klikk på dette!

 

Ha en hyggelig aften…

18 kommentarer
    1. Hvis man virkelig vil helt til topps så tror jeg hvem som helst kan klare det. Men man må da legge MYE tid, og hele seg i det tror jeg. Hvis jeg hadde tatt meg FRI et år så tror jeg at det hadde vært litt enklere. Lage innlegg, gjøre ting som TREKKER lesere, som er spennende. Altså leve FOR blogging, og ikke blogge om det livet man tilfeldigvis har. Hvis du skjønner hva jeg mener. Laget seg et bloggliv som TREKKER. Nei…jeg trives bedre med å LEVE, og så får det holde, eller ikke holde for sosiale medier 😉

      1. Skjønner det veldig godt, tror også det vil trekke lesere og være på hele tiden og
        lage gode innlegg! Slik at folk ikke kjeder seg…
        ..
        Så blir jo hobby for de fleste av oss! Og ja det er viktig å leve….
        God fin dag, klem..

      1. Det tar tid helt klart…og når jeg jobber makter jeg ikke så mye blogg her hjemme.
        Men er artig å jobbe jevnt og trutt synes jeg…God morgen – kos deg!

    2. Ikke lett å klatre opp alle trappene, og jeg trives godt der jeg er. 31 plass er det høyeste jeg har vært, og jeg detter fort ned igjen. Men målet mitt er å ha det artig med bloggen, og da blir plasseringa som den vil, etter hva og hvor ofte jeg skriver innlegg.
      Synes det er mer artig å se hvor leserene kommer fra jeg, og det er spennende. 😉😀
      Du er høyt oppe, og skriver allsidig, så det blir nok bare oppover for deg 😀
      Dessuten er du så flink til å gå i hverdagen at du trener deg godt opp til trappene også ☺️

      1. Tusen takk, stor økt å komme blant de beste vil jeg tro.
        Men jeg tror alle vil klare det, hvis man virkelig vil og jobber for det!
        Jeg liker godt å lese hos andre og sjekke rundt og særlig kommentarer hos
        andre bloggere…Det synes jeg er gøy!Der er det mye artig å lese…
        God morgen…. 🙂

    3. Det er ikke lett å klatre oppover, men du gjorde bra. Det er mye arbeid og jeg bli bare stresset å få det til. Så jeg fant ut at det er best å kose seg med å bli kjent med andre bloggere. Dessuten, blåser det mye på toppene:)

      1. God morgen, ikke sant – jeg har sett det har blåst skikkelig ja…
        Ikke lett, men hvis man virkelig vil…så tror jeg at man kan klare det! Klem..

    4. Veldig sanne ord og fornuftige tanker her. Skal gladelig innrømme at jeg syns det er stor stas hver gang jeg havner ei lita stund på toppen – og når jeg nå har fått kjent litt på den stormen som kan bli der oppe, tenker jeg at “farsken heller” det vil jeg takle – for det er ikke verre enn mye av det jeg har opplevd av drittkasting på privaten opp gjennom årene. Men hvor vidt jeg er toppblogger-emne? Trur nok ikke det, nei – for ja, jeg kan godt leve og ånde for blogginga når det er denna tida av året, men når det blir sesong for meg til å fly på fjellet og farte rundt om kring, da har det en tendens til å gå nedover med energien jeg legger i bloggen også, og kan glatt bli kun ett innlegg for dag og knapt nok det..
      Så med mindre jeg blir “kjendis” for å bo på landeveien i camper, så havner jeg nok temmelig langt ned på lista etter hvert, hihi 😉

      1. Skjønner den, skal man være toppblogger må man nok blogge hver dag! Og det er jo gøy å klatre litt og du har virkelig merket at det er litt storm i kastene! Men som du sier – du er vant til det. Du er ikke et lite løv som blåser av sted..Du er sterk! Så litt vind vil man greie…
        Sommeren er sommer for meg og sitte inne og knote er ikke helt min stil, jeg er ute og sykler og bader og lever livet…Men et innlegg om dagen greier man nok..
        Du kommer helt til topps når du blir kjendis på veien – det er jeg helt sikker på..Tenk alle de “nye” som vil følge deg da…Gleder meg til å henge med.. Husket godt den bloggeren som skulle leve på et lite skjær og blogge om dette et helt år! Han var høyt oppe…men dessverre blåste hele huset til havs og bloggen ble nedlagt..Jeg elsket den bloggen! God morgen og fin dag…Stor klem..

    5. Joda, jeg veit at jeg er så sterk at litt vind blåser meg ikke av banen..
      Og du har helt rett – ETT innlegg om dagen bør man klare, så jeg ser virkelig for meg at jeg skal klare å få bloggen til å gå rundt – og ikke falle ut, sånn som jeg har gjort noen ganger tidligere 😊
      Tja – skal i alle fall bli interessant å se for meg også hvordan det livet vil gi seg utslag på mange måter 😉
      Hmm..den bloggeren har jeg gått glipp av.. og så utrulig synd at han fikk prosjektet sitt ødelagt av naturkreftene, da..
      Ja god mårra, og en riktig fin dag til deg også 💖Klemsiklemz

      1. Du får være “flink” å henge med på bloggen og ikke utebli som du har gjort tidligere…
        Den bloggeren hadde du elsket, Husker ikke når dette var, men 2 -3 år siden…Jeg bare måtte lese denne bloggen
        flere ganger daglig…En helt ekte flott blogg! Klemz…Noe av det beste jeg har lest her inne!

    6. Jeg er plassert i gruppen for mose og lav – dvs et sted mellom plass 30 og 50 stort sett! Om jeg hadde klart å klatre høyere, så er det selvfølgelig moro, men jeg har ikke stort mer tid å legge i bloggingen enn det jeg bruker nå egentlig! Nett-troll er det ikke mange av for grønne måsabjønner som meg………….! Jeg syns du er flink og tøff som får det til nå altså! Klem <3

      1. Ja, du har klatret opp en del du nå også.
        Men tar tid, nå blir det ofte 3 innlegg på meg og det er mer enn jeg klarer egentlig…
        !-2 innlegg synes jeg er passe hver dag, det er ikke det å skrive som tar tid, men å følge opp kommentarer og
        andre ..Men etterhvert er man mer ute…så da blir det nok bare 1 innlegg om dagen…Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg