Det er ikke alle krakker jeg liker å sitte på

 

God morgen…..Ny dag og ny uke igjen 🙂 Det er slik livet er. Vi må henge med. Ta vare på oss selv. Ha gode rutiner. Legge oss til grei tid. Stå opp opp til samme tid hver dag. Jeg er i hvertfall sånn. Våkner sånn 0615 til 0645 hver eneste dag. Det er greit. Liker det. Koke kaffe, nyte morgenen! Ja, dere vet, det som hører med for de fleste av oss. Gjøremål og plikter. Tjene penger. På en eller annen måte. Enten om du er egen arbeidsgiver, eller møter opp hos en! 

 

Jeg er glad i krakker og benker når jeg går tur. Går nesten aldri forbi en krakk. Tar meg en rast. Hviler beina. Samler tankene! Er det ved en sjø så glaner jeg utover…….mot en horisont! Men et sted sitter jeg aldri. På en krakk på kirkegården. Akkurat den går jeg forbi….Ser ut som flere enn meg gjør akkurat det også – går pent forbi! Trenger ikke hvile der. Det kommer en dag….<3

 

Klem Solliv og fine dagen til deg <3

16 kommentarer
    1. Jeg har aldri sett noen benk på den kirkegården hvor mine foreldre hviler, men jeg kunne faktisk tenkt meg å hatt en der. For jeg har ofte lyst å være der lenger enn det jeg klarer når jeg må stå. Det er så fredelig og fint på kirkegården, og jeg har lyst å være der litt lenger sammen med mine. Jeg savner dem.
      Ja, det kommer en dag. Men den hvilen er en helt annen enn den en benk kan gi 🙂
      Nydelig bilde du har her ♥ Skikkelig høst, og ga en litt sånn ensom følelse.
      Fineste dagen til deg ♥

      1. Tusen takk, litt forskjell å sitte ned og være til stedet ved gravene. Men ikke spise matpakka jeg har med på tur. Den spises et annet sted. Jeg savner min pappa <3 hver eneste dag….Klem til deg.

    2. Det pleier stå hvite benker her og der på kirkegården, men det er i sommerhalvåret. De brukes flittig, har jeg sett. Nå er de satt bort for vinteren.

    3. Jeg kunne tenkt meg å sitte ei stund på en benk på kirkegården og mimre ei stund da jeg besøker grava til min far. Men er jeg ute på tur er det ikke det stedet jeg ville satt meg nei.
      Ha en fin dag. Du er super på rutiner du😙

      1. Nei, kan ikke sitte der når man er på tur synes jeg. Spise matpakka lissom.. Rutiner må jeg ha for å fungere synes jeg 🙂 takk…

    4. Det var en fin og høstkledd krakk 🙂 Ikke alle steder det passer så godt å sette seg ned..men koselig å sitte å se utover vann syns jeg.. Ønsker deg ei fin ny uke <3

    5. Nemmen krakk du liksom, det er jo en liten stol uten ryggstø og hull midten. Det vet jeg vel som drasser rundt på en sånn for å stå på når jeg skal se folk i øya når jeg snakker med de 😀 I dag får jeg kaaanskje tid til å blogge litt 😛

    6. Hihi, jeg har heller aldri sitti på noen benk på kirkegården! I lang tid etter mamma døde, så hadde jeg med meg sitteunderlag til kirkegården, og satt rett på bakken og prata med ho….. så da så… klemmer <3

      1. Det skjønner jeg. Henger som regel over grava til faren min jeg. Han hørte dårlig og jeg hører dårlig…Så da blir det praten <3 men tur og krakk/benk…ikke dit jeg går og spiser nista mi. klemmer…<3

    7. Det var et nydelig bilde! Stemningsfullt, innbyr til ro. 🙂 Jeg har heldigvis ingen grunn til å oppsøke kirkegårder… enda. Men setter meg gjerne ned på krakker og benker for pauser, og for å ta inn det som ligger i synsvinkelen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg