Det ble plutselig mange pinner og garn rundt meg

 

Da sitter jeg her da, benka meg ned foran TV nå <3 Etter rengjøringa i stad så satt jeg meg ned i en stol. Litt av hvert av prosjekter plutselig. Her har jeg begynt på en genser. Strikker jo aldri gensere jeg, men nå fikk jeg lyst på noe nytt. Finner lite i butikkene om dagen. Sliter med å finne klær. Har jo skapene fulle og trenger ikke drasse med meg noe jeg nesten har maken til hjemme! For det blir mye klær i løpet av et langt liv. Jeg rydder og gir bort. Men likevel skapene er fulle <3 Så de siste par år har jeg handlet meget lite nytt. Så nå altså genser på gang. Fanainspirert 🙂 

 

Her er par kluter jeg er akkurat ferdig med. Den gule med en tråd. Den orange med 2 tråder. En gul og en orange tråd. Skal lage en til av denne og bruke til grytelapper. Bare bruke andre farger. Det gule garnet fra Frøya var utrolig drøyt – holdt til 2 kluter + litt til som jeg brukte på noen omganger på en rest på en annen klut. Sjekk garnet HER

 

Garn jeg fikk til jul som jeg har nøstet opp. Men en del floker på slutten så måtte legge det fra meg. Skal ikke strikke med det enda. Blir kanskje votter eller sokker. Ikke nå, siden da.

 

Begynte på en ny grønn klut. Bruker det garnet jeg fikk til jul av gutta. Liker å strikke kluter. Slapper av med det når jeg setter meg ned. For behøver ikke tenke så mye! Bare sitte og strikke og høre radio. 

 

Et skjerf jeg begynt på i høst. Men stoppet opp på grunn av julegavestrikk. Tenker jeg rekker det opp og lager et sjal i stedet. For jeg har nok skjerf og halser. 

 

Alle helter må ha litt mat. Fiskekaker fra Gamlebyen er skikkelig godt! Hjemmelaget. Er du i Gamlebyen så kjøp med deg noen hjem..

 

Trivsel er noe du har med deg.

12 kommentarer
    1. Så koselig du har det ♥️ Fana er utrolig kjekt å strikke, elsker det mønsteret. Har strikket en jakke eg, den er helt ferdig, skal bare få sydd ferdig glidelåsen i. Syns det var noe pjatt å få til! Eg og liker å strikke kluter 👍 Har du vært inne på Bitta sin siden på FB? På gruppa hennes ligger det masse flotte gratis oppskrifter på kluter 😊 kos deg masse og ha en herlig kwell og ei flott helg 😊

      Klem Vibbedille 😊

      1. Tusen takk for veldig hyggelig kommentar. Ja. Den siden har jeg brukt mye og lagd masse forskjellig mønster. Har skrevet ut oppskriftene og lagt i perm. Helt topp hva den dama lager. har også kjøpt boka om kluter. Skal lage et innlegg om det kanskje. For å markedsføre boka litt. Det er gøy å strikke kluter og kjempefine gaver å gi bort. Jeg fikk en sammenplatning til jul av en venn. Så blir noen kluter til påskegave til ham tenker jeg 🙂
        Det er så koselig det Fana-mønsteret. Enkelt og greit. Og det her tykt garn så går unna bare jeg sitter i ro litt 🙂 Kos deg med kvelden videre og strikk i vei. Klem herfra <3

      1. Tusen takk, ja – jeg må ha litt forskjellig som jeg diller med. Noe passer til TV og noe er kjekt å ta med seg på tur i veska. Liker å sitte å strikke og slappe av 🙂 maten var veldig god. Jeg elsker alt som kommer fra havet..

      1. Tusen takk, moro med litt farger ja. Og strikke ting man får bruk for er kjekt. Til seg selv eller andre. Høres kost ut med babykjole da, spennende…<3 Fin dag til deg.

    2. Kjempekoselig, og da har du nok å gjøre. Jeg holder på med siste votten av i alt 3 par votter. Så er det tomlene som skal strikkes.

      Synes det er avslappende å strikke 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, det er virkelig deilig å sitte sånn på kvelden og strikke litt. Føler at jeg får slappet. Særlig hvis det er noe fin musikk på radioen. Det er fin avkobling på kvelden. Kos deg med vottestrikk. Klem fra meg.

    3. Så flink du er. Gleder meg til å se din genser klar. Jeg har startet på min nye i dag. Alltid spennendeå se om jeg får det til! Nydelig mat da! Ja, de fiskekakene er snadder. Klemsiklem i en ny uke!

      1. Tusen takk, gøy å strikke litt til seg selv. Tar det som det kommer jeg. Går ikke fort. Men sånn er det…litt hver kveld. Kommer i mål. Fiskekaker fra Gamlebyen er topp + rekesalaten ….mmmm:) klem og fin kveld og uke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg