Det ble julemiddag på en mandag

 

God kveld der ute i verden 🙂 Vært på jobb, innom et senter, gått tur, laget middag og nå spist middagen. Jeg har jo handlet litt av hvert på tilbud i det siste. Så da ble julemiddag med poteter, pølse, medisterkake og surkål. Sånn ferdig pakke med surkål. Det er helt greit. Men akkurat det liker jeg å lage selv. Kan jo ikke sammenligne det i den pakka og hjemmelaget…mmmm 🙂 Men rakk ikke det i dag da. Greit å kose seg med et snev av julemiddag. Har ikke spist så mye av det før jul jeg. Kutta ut 2 julebord, fordi jeg ikke orker så mye støy og prat! På julebord er det som regel julemat! <3 Så da ble det et mini-julebord her hjemme…hehe!

 

Et senter er kaotisk om dagen. Men nå måtte jeg bare fikse de siste gavene. Det er kø på veien. Kø inn på parkeringsplassen. Kø inn i butikkene. Kø for å betale. Pakke inn kan man bare glemme. Helt greit. Fikser det hjemme jeg. Kø ut av butikken. Kø ut av senteret. Kø ut av parkeringsplassen. Kø for komme ut på riksveien. Men folk elsker jo styr. Står og drar i alle SALG (50 % på juleting) som er. Nisser og juleting blir observert lenge og vel. Nesten som man skulle tru man ikke hadde sett en nisse før! Drar i beina. Drar i skjegget. Puter med lys og røde puter. Røde lys med glitter. Juleservise som blir brukt et par ganger i jula som tar opp all plassen! Jaja….Hvis ikke folk elsker dette..Så vet ikke jeg! 

 

Jeg har mer enn nok pynt! Orker ikke dra frem det jeg har en gang. Blir for mye ræl og rot! Skal jo vaske og tørke støv av dette også! Ikke lett når sjenken er full 🙂 Litt er fint, mye er fint hos andre! 

 

Nisseklem fra Solliv

10 kommentarer
    1. Blei bare makoaroni med ketchup på til middag på meg i dag…orka ikke lage noe, blir brødskiver og te til kvelds 🙂 Jeg bruker bare pakker med surkål..smaker bra nok..men som regel er det noe ekstra med det en lager fra bunnen av.. I morgen må jeg en liten tur innom et senter ..men tar det med en gang det åpner ..er som regel roligst da.. Masse handling og styr holder jeg meg unna så sant det er mulig… Ha en fin kevld <3

    2. Ja helt greit med pakker også. Men er oppvokst hjemmefra med hjemmelaget surkål. Det er en helt annen smak på den. Men på en mandag…så bør man ikke være kresen…hehe… Greit med sånn mat en gang også. Blir mett og det er greia. Men brødskiver og te på kvelden er godt da. Men tar som regel 2 knekkebrød jeg da! Med gulost. Elsker gulost <3 Fin kveld til fine deg…

    3. Ååå for en kø, herregud for en herlig køø,,, ååå for en køøøø 😀 Min dypeste medfølelse, selv om jeg regner med jeg står i kø for å få gitt deg den 😀 Klem 🙂

      1. Jeg vet du elsker å pynte til jul <3 Jeg liker helst det enkle. Blomster og lys og et par nisser. Har mange esker med pynt. Pyntet mye mer før altså!

    4. Kos med førjulstid i den forstand at verden er litt “eventyraktig” og pyntet. Kø og stress er en del av pakka, men nå kan jeg til dels velge det bort fordi jeg bor alene og har voksne barn.😊

      1. Ja, ikke sant. Er litt av og på jeg. Men sliter med hørsel vettu og da blir det litt mye styr i et kjøpesenter i disse dager…Fin kveld til deg 🙂

    5. har ikke spist julemat jeg heller,er ikke på julebord eg som går hjemme hele året :=)men det er lov å kose seg litt hjemme hos seg selv,her ble det stekt potetball (komler ) i dag ,i går hadde vi det kokt og dampamør til var godt det også

      1. Må jo hygge seg litt hjemme også! Ja blir bedt på en del julebord jeg, men helsa takler det dårlig. Samme det. Liker å lage mat her hjemme jeg 🙂 Komler høres deilig ut. Ikke smakt. Men kan tenke meg det er godt til kjøttretter! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg