derfor er det sunt å strikke

1234 jeg teller 5678 …..

En rett en vrang…..Sånn går det!

 

1. Sunt engasjement 2. Hjernetrim 3. Hygge og mening 4. Lykkehormoner 5. God hukommelse 6. Gleden ved å gi 7. Demper smerte  8. Avkobling 9. Sosialt felleskap.

 

9 punkter og sikkert en haug til. Viktig å drive med noe man brenner for. Man er kreativ ved bruk av farger og mønster. Koselig og meningsfull hobby ja. Blir glad i disse finne garnnøstene som finnes i alle herlige farger. Det å gi bort hjemmelagd gir meg en god følelse enn å kjøpe noe ferdig. Sinnet og hendene krysser hverandre og man glemmer tid og sted og vondter. Og det er kjempesosialt både ved strikk alene eller møte andre til strikkekvelder. Eller dele på sosiale medier <3 Leste meg litt opp i Hjemmet 🙂 Det står litt mer utfyllende i bladet da. Men jeg oppsummerte i min ånd! En fin dag dag der ute til alle kvinner og menn med pinner og garn <3 og alle andre…Før så strikka jeg masse i pausa på jobben også. Vi hadde strikkeskole og hekleskole. Men var en annet tid! Men du verden så gøy vi hadde det <3 

 

Strikk med det garnet du har. Billig eller dyrt. Tykt eller tynt. Blått eller gult. Strikk i vei og kos deg med strikketøy og garn og pinner. Blir du glad så blir alle rundt deg glade også! Og bonusen er: Ja, alt mulig. Gensere, tepper, vester, kluter, bukser, kosedyr og bamser! Til og med frukt og godterier er det noen som strikker (hekler)…Og det ser så fristende ut at man blir helt sulten! Er det ikke deilig befriende å være en del av dette! Lag deg en fin onsdag med STRIKK…2 rette – 2 vrang….hysj jeg teller….hehe…

 

Et ekteskap er mest av alt en arbeidsplass.

13 kommentarer

Siste innlegg