Dagen med alle toere 2 – 2 – 2 -2 – 2 – 2 – 2 – 2 – 2

 

er det snø og holke igjen! Vinteren kom plutselig tilbake her på øya! Liker det ikke, og jeg som går! Det tar lengre tid å gå, hjem i dag rakk jeg ikke ferja…så måtte ta den andre ferja som bare går rett over elva! Det tar mye lenger tid å gå når det er glatt, man må hoppe sikk sakk mellom glatte partier og issvuller…Smeltet litt midt på dagen, men før jeg var ferdig med min dag, hadde det frosset til igjen! 

 

Så gir dagen terningkast 2.

 

Bildet er fra i går, da jeg gikk til butikken for å hente en pakke! Plutselig kom det litt sol! Selv om det var fryktelig kaldt og mye vind så ble det litt lys..Vel vi er i måned nr. to….Håper mars gir oss vår og sol og det som hører med! Gleder meg, er lissom ferdig med vinteren jeg nå! Er ikke så glad i den akkurat, alt går litt tregere da…Ikke min greie! 🥰 

 

Og eiendomsskatten øker…fikk brev i går fra kommunen….Virkelig en god pris dem har satt på huset mitt, måtte nesten le…

 

Selger jeg nå så er jeg mangemillionær! 🙂

25 kommentarer
    1. Ahh.. Skjønner virkelig frustrasjonen til huseiere som blir belemre med den eiendomsskatten, ass! I mine øyne, er dette rett og slett et horribelt og ikke minst urettmessig tvangskrav i statlig regi. Jeg mener.. Når en har kjøpt seg en gjenstand, stort eller lite, så er jo dette vitterlig gjort med penger en har igjen til eget forgodtbefinnende etter at de ordinære skatter og avgifter er betalt. Da får jeg det bare ikke til å bli demokratisk forsvarlig å kunne beskatte de investeringer som måtte gjøres for de pengene!! Her ligger faktisk ,ye av grunnen til at jeg aldri har hatt noe ønske om å eie bolig, for grunnet dette her, så blir den jo aldri ens eget eie fullt og helt!..

      1. Skjønner den der.
        Leste i avisa her i dag at folk som har hytter blir helt flådd inn til benet.
        Så mange har ikke noe valg enn å selge den gamle arvehytta som har blitt drevet i generasjoner.
        Sånt gjør meg trist..

    2. eiendomskatten er kjedelig ,aner ikke hva vi betaler,men enig med Gry ,vi har allerede skattet av pengane våre,så det er ikke rett att en må skatte en gag til når en investere med dei gjennværende pengane ,rekjeringen og komunene tar virkelig for seg og bruker våre penger på nett det dei vil

    3. Det er noe skit med den eiendomsskatten 🙈
      Det er ikke så fint vær her som på bildet ditt, for nå laver snøen ned igjen… Ikke så lite heller ❄️

    4. Hmmm – høres ikke ut som en god dag – med terningkast 2…..! Glatt = brodder, veit du! Vinteren slipper oss ikke ennå, dessverre! Eiendomsskatt har vi ikke fått her – foreløpig….. kommer nok! Skal betale kommunale avgifter nå i slutten av måneden – jeg kan huske de var ca. 2000 i kvartalet – nå er prisen over 3000……! Stønn….. klem <3

      1. Vi har hatt denne skatten i mange mange år. Den suger altså…
        3000???? Tror jeg betaler 4300 eller noe i kvartalet! Om ikke mer,,,,
        Det er sååååå dyrt her i Fredrikstad! Blir flådd!
        Natta og klem…

    5. Noen sier det er eiendomsskatt overalt, det er det ikke, rundt 60 kommuner har ikke eiendomsskatt. Når det gjelder været er jeg skikkelig irritert nå, for nå i dag er det mer vinter enn det har vært hele vinteren. Grrr..

      1. Nei, alle kommuner har ikke dette. Larvik har det ikke, her har vi hatt det lenge lenge og nå
        øker det helt voldsomt! Vinter her å – liker ikke!

    6. Ruskevær skal komme på kant også. Været råder vi ikke over. Får eiendomsskatt i slutten av mars om jeg ikke husker feil. Den har økt i år, og til høsten kommer bomstasjonene. De flår oss helt klart. Mye penger man må ut med. Ha en fin kveld. Klem

      1. God kveld til deg..
        Ja, skatter og avgifter slår oss snart i hjel..Hatt eiendomsskatt lenge vi og
        nå når den nye høyder! Helt håpløst altså…
        Vær eller ikke vær, God klem og fin fin kveld videre 🙂

    7. Kjipt med den eiendomsskatten, ja…i så henseende er jeg glad jeg bare leier…og at vi er 3 på huset etter mora mi…
      Ha en flottersfin kveld videre, og ei riktig god natt ❤️ Klemmerz

        1. Kun lagringsplass. Pr i dag går det ikke å bo der, da det har vært soppangrep vi sliter med å bli kvitt, kjøkkenbenken og en halv vegg må rives som følge av lekkasje, halve huset har vært invadert av mus i veggene…og det er lekkasje rund i alle fall et par vinduer. Og når alle 3 har nesten like elendig økonomi, så sier det seg sjøl at det tar tid å få det fiksa..om det noen gang lar seg gjøre… 😊

          1. Skjønner at det ikke er et bebodd hus ja, da måtte det vært noen i familien som hadde litt penger og litt ork! Husker du bodde der vet du og du gjorde det koselig rundt deg ❤️

            1. Joda, hadde det vært penger å hente, hadde det kunnet blitt veldig bra der.. Men dessverre gikk det rett vest når huset ble helt forlatt..
              Koselig at du husker – og synes det ❤️

    8. Men i dag skinner sola, og det skal bli regn i all den snøen etterpå!!!! Enten får det være det ene eller det andre for meg. Her også var det glatt på gangveien i går, men jeg gikk tur på skogsveien og der var det så fint. Vinterveier! Men jeg vet at ute på Kråkerøy har de allerede funnet hestehov, så da venter de nok under snøen. Snart vår! Klemsiklem:)

      1. I dag ble det skikkelig klinete vær utover dagen…Det var vakkert kl. 0700..
        Men når jeg skulle hjem….bare tråkig!
        Hestehov….åååå så fint! Klem..

    9. Eiendomsskatten øker ja, og her betales det også det fir fritidsboliger, og næringsbygg, som den nedlagte gamle butikken er. Så det er mye å betale på når man eier noe
      Og enda værre syntes jeg arveavgift er. Veldig leit når enkelte ikke kan beholde arva hytter fordi de ikke klarer å betale dette. På noe som foreldre, besteforeldre har bygd, betalt og jobbet på.
      I dag er det veldig glatt her også. Så vi holder oss i ro inne i dag. Ikke tid til noen arm og beinbrudd nå 😳
      Ha en fin dag. ☺️🥰

      1. Eiendomsskatten har øket med 50 – 75 % og det er overhodet ikke greit..
        Nok avgifter nå vel….
        Håper dere har kosa dere masse inne…klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg