dagen i dag ble veldig spesiell

 

Sitter her litt i sjokk på en måte. Så spesiell dag og så mange tiltak. Men jeg skjønner og det må settes inn grep før viruset tar helt overhånd her i samfunnet. Alt av skoler og universitet er stengt! Og veldig mye annet. Ikke stort annet enn å prøve å ta vare på de vi har rundt oss nå, Jobben har satt krisestab og ikke vet jeg hva som skjer når jeg kommer på jobb etterhvert.

 

Har feriedager jeg nå for jeg skulle på reise. Men etter råd og tiltak så tenker jeg at jeg holder meg her på Kråkerøy. Hadde tenkte meg en tur til Kristiansand for å besøke sønn min der som går på Universitetet i Agder. Men der er jo alt stengt nå kanskje..det er det ihvertfall her. Det stenges stort sett alt av spisesteder i følge nettet i hvertfall…

 

Vi hadde jo tenkt oss ut og spise og hygge oss. Men de fleste barer og restauranter stenger overalt……? Om det gjelder steder i Kristiansand vet jeg ikke..Men sammenligner med her i byen…! Selv om Kristiansand og områdene har lite smittede, så blir det litt anstrengt allikevel <3 Tenk om man skulle bli syk og tenk om hotellet plutselig må stenge…mange tanker. Men tror rett og slett det er en riktig avgjørelse! Tar ingen sjanser for å spre smitte eller bli smittet.  Blir litt rotete innlegg..Men det surrer for mange tanker i hodet mitt nå!

 

 

Så flere med meg har vel blitt mer eller mindre satt ut nå i ettermiddag når signalene og tiltak fosset inn på alle kanaler. Så ble ikke så blogging på meg i dag!

 

Folk hamstrer mat som gale med hansker og munnbind og butikker fulle av folk. Det er risikosport i disse dager altså. Får man 1 meter mellom alle nå i trengselen? Jeg måtte innom apoteket for å kjøpe batterier til høreapparatet og der var det trengsel etter diverse Paracet etc…

 

Men gresset gror (fra hagen) må snart klippe det og Blåveis har jeg funnet massevis i dag! <3 

 

Ta vare på hverandre der ute <3 

 

 

8 kommentarer
    1. Ja, nå er det mange som sitter og er ganske lammet, og paniske. Jeg sitter selv med klump i magen. Hadde aldri trodd jeg skulle oppleve noe sånt i min levetid. Jeg er selv i risikogruppen, så jeg bør være ekstra forsiktig. Men håper jo at alle tiltakene hjelper til å begrense smitten. Det er i alle fall derfor de er satt i gang.
      Synd at alt skal bli så begrenset, spesielt når du hadde hyggelige planer. Du får tenke nøye over hva du velger å gjøre.
      Sender varme tanker ♥

      1. Vi må bare følge med på nyhetene og gjøre det som myndighetene sier. Veldig rart å oppleve dette som skjer i Norge nå! Men vi må stå sammen! Klemmer til deg…<3

    2. ja vi har mange mye å tenke på om dagen,selv har den første i slekta vår fått corona og hun er ikke en gammel dame,og ikke er det av den lette sorten heller,alikavel er det hjemmebehandling ,dobbelsidig lungebetendelse og vansker med å puste uten surstoff,nei vi må alle tenke litt nå og holde oss mest mulig hjemme uten å gå der det er masse folk

    3. Det er ikke lett dette her. Vi skulle også vært ute og reist ganske snart, men velger å holde oss hjemme. Glad vi kan gå tur og nyte våren i hvertfall. Nyt dagen som best du kan. Klemsiklem:)

    4. Mye å tenke på nå – jeg liker det ikke…. skal egentlig til Trondheim om 4 uker, men vet ikke åssen det går…. fly og hotell og ut å spise….. uffameg…. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg