da lagde jeg litt fuglemat

 

God lørdag….:)

Jeg hadde litt delfiafett igjen etter jula. Det tenkte jeg kunne bli litt mat til fuglene. Smeltet fettet og rørte inn hvetemel og lettkokte havregryn. 

 

Helte denne massen over i pepperkakeformer. Kunne sikkert hatt i nøtter uten salt og mandler. Men alt dette hadde jeg ikke i hus i går kveld kl. 22:00. Det får bli en annen gang.

 

Forsiden <3

 

Baksiden <3

 

Dette ble resultatet. Tok en strikkepinne og lagde hull til å binde hyssingen i. Dette gjorde jeg mens massen var halvstiv. La dette inn i kjøleskapet på natten. Banket lett løs formene i dag tidlig. Nå henger de i trær og busker….:-) Ikke kø akkurat av fugler. Men de er sikkert litt sure, hadde deilige nøtter hengende. Men tomt! Så da tenkte jeg at jeg får bruke det jeg har til jeg får vært i butikken og hamstret litt fuglemat igjen…<3 

 

Den som aldri har en drøm, vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse.

16 kommentarer

Siste innlegg