Da har jeg utnyttet denne dagen også!

 

Det ble kvelden…Det har jo vært fridag fra jobb! 

 

Så tenkte jeg likegodt kunne ta ukes-rengjøringen denne dagen..Med å støvsuge, vaske gulver, vaske bad og tørke støv og sette på en maskin med tøy! Kjekt for alt som er gjort…Det regnet..Så gikk ut og gjødslet plenen også! Det er greit å gjøre i regnvær, slik at det ikke blir sviskader på gresset! 

 

 

Hadde med boller/kaffe og besøkte mamma på sykehjemmet! Vi to tilsammen blir 150 år i år! 🇳🇴

 

 

Innom biblioteket etterpå og tittet på blader og en strikkebok! Jeg er så glad for at jeg har ordnet med meråpent bibliotek…Stor pluss i boka! 📗 Burde egentlig sette meg ned å strikke litt igjen…En venn av meg har bestilt noen nye kjøkkenkluter…Så får bare ta frem pinnene…Jakker med masse mønster orker jeg ikke strikke..Men liker å titte i slike bøker! 

 

 

 

 

 

Nye apparater i byen, så jeg prøvde å trene litt styrke! 

 

 

Gikk noen runder i byen og så ble det middag her hjemme etterpå….Så dagen forsvant den! Mye gråvær og regn i dag, er vel ikke det man kaller en sommerdag akkurat…Kjølig ute og inne..

 

Men en fin kveld ønskes dere! Bunny, Kjerringtanker, Mette, Margrethe – som jeg  alltid er 100 % sikker leser bloggen min ❤️ Linker her: https://bunny.blogg.no og https://kjerringtanker.blogg.no og https://mettejosteinsdatter.blogg.no og https://utifriluft.blogg.no OG Helge (bloggløs) og Eva (bloggløs) og Hanne Beate (bloggløs) og Terje (bloggløs)  – Dette er gjengen av faste trofaste lesere som jeg vet om! Og sikkert noen flere….Alle sammen – nyt kvelden! 🌿

 

 

16 kommentarer
    1. Da har du stått på og utnyttet dagen, – kjekt å ha gjort det så du kan gjøre andre ting på lørdag! 😀👍 Koselig at du rakk besøk og jammen fikk trent litt også! Kult med sånne apparater ute i byen! Her har vi satt poteter idag, ca 200 kvadratmeter med litt forskjellige sorter. Så hyggelig å bli nevnt, – nyt kvelden du også! 🥰

      1. God kveld igjen…Som dere har stått på..Det var mye poteter. Moro å drive med gård.
        Det er sundt og bra – bestefar var gartner…Skulle ønske jeg hadde valgt det yrket.
        Veldig fine apparater og de var lette å stille, for jeg kan ikke ha mange kilo å løfte..
        Må jo trene meg opp. Så disse skal jeg prøve igjen.
        Kjekt å få unna husarbeidet idag, for har noen andre planer de neste dagene! Natta herfra! Og fin 🌸 morgendag!

    2. Tusen takk for link, gode du! Ja jeg er fast leser hos deg 🙂 Tenk at dere fyller 150 år til sammen i år, du og din mamma !!! Herlige tulipanene, og jeg fikk sangen “tulipaner fra Amsterdam…” inn i hodet 😀 klems

      1. Hyggelig…150 år altså…det er noen år det! <3 rart å tenke på..
        Tulipaner er vakre, kan ikke ha det i hagen her, rådyra spiser opp alt av tulipaner.
        Det er delikatesse tror jeg. Men kan jo plante i digre kasser på veranda. For de er så utrolig fine
        de bomstene…Klemmer herfra 🩷

    3. Du har fått mye ut av fridagen. Jeg har ikke gjort så mye annet enn å kose meg. Avsluttet en trivelig dag med at GGG stekte rømmevafler nå ettermiddag. Trenger noen slike dager og.

      1. Ja. Ble sånn masse i dag egentlig…Kjekt det for da kan jeg finne på noe annet noen dager.
        Rømmevafler er deilig..så bra dere kosa dere!

    4. Tusentakk, vennen – og ja, det nyyyytes altså! Sånne treningsapparater hadde vi ei god stund rett ved Bøkeskogen – da brukte jeg dem! De blei (selvfølgelig) fjerna igjen! Du har sanka godt med husmorpoeng idag – jeg bare suuuuser rundt! Sykler, går, hekler og hviler…..! Fineste kveld til deg – og god klem <3

      1. Kjekt å trene litt…Vi har apparater overalt her egentlig.. Men disse var mer solid og avansert.
        Et prøveprosjekt tror jeg. Skal stå i 5 uker. Skal prøve de igjen jeg. Trene styrke er jo aldri feil.
        I dag gjorde meg ferdig, så kan jeg finne på andre ting noen dager. Det blir herlig..
        Nyt morgen dagen og natti natt vennen <3

      1. Tusen takk, ja ble full fart hele dagen…Sånn blir det noen ganger.
        Da kan jeg jo finne på noe annet de neste dagene! Klem og fin kveld Toril <3

    5. I dag morges tok jeg ei runde med disckgolf og kom i snakk med en person som satt der. Hun skrev dikt og foredrag sa hun, noe jeg har snust litt på før. Ba om tips i så måte og fikk mitt tlfnr men tviler på om P ringer meg. Alltid trivelig med nye bekjentskaper. Da jeg kom hjem regnet det litt og så dro til min mor når det ble opphold. i morgen blir det mere DG og skogstur med hengekøye. Ha en fin kveld.

      1. Ser ut som du har mange planer og det er bra – DG er sikkert gøy. Hadde en kollega som var hekta på det.
        Hyggelig med nye bekjente – håper dere får kontakt etter hvert.
        Godt å være i skogen og kose seg, slappe av – lade litt..Ønsker deg en fin kveld videre.

    6. Helt klart leser jeg hos deg. I går var jeg i grunnen opptatt med å feire bursdag. Koselig at kaka jeg bakte falt i smak. Sønnen har bestandig hatt Verdens beste som sin soleklare favoritt. Blir Daim kake til 17 mai. Med litt salt karamell. Så digg ut.

      Likte den planten som du redda,og rosa er jo nydelig farge. Montro om en slik hageplante kan vokse her nord? Det er vel for kaldt. Bor i feil landsdel skjønner jeg.

      God helg og klemsiklem fra nord.

      1. God morgen Eva! Gratulerer masse med sønnen på etterskudd. Bra kaka falt i smak og gøy med en ny
        slager til 17. mai. – salt karamell er deilig.
        Busken er flott – masse knupper i blomst. Tar bilde når den på sitt vakreste. Og viser virkelig hva
        folk bare hiver fra sin egen hage..rydde og lett å kjøpe nytt til neste år er motto til flere!
        Men går jo ann å spørre om noen naboer vil ha da! Skjønner ikke sånt jeg.
        Kos deg med søndagen og klem herfra 🩷

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg