Bøss og skrot gå din vei…

 

God ettermiddag! Litt tidlig hjemme i dag jeg. For måtte si morna til den ene kokken som bor i Kristiansand. Ferien er over og hverdagen er tilbake! Den andre kokken er vel hjemme i Oslo. Så hva den tredje kokken skal ha til middag i dag er et under! Får rote rundt om jeg finner noen rester! Hvis ikke blir det omelett/stekt egg eller noe! Noe mer avgårde til butikken i dag gidder jeg ikke! 🙂 

Nå har jeg gått noen skritt med støvsugeren. Pusset vinduer utvendig. Sola skinner litt her og der. Og 3000 hybelkaniner har flyttet inn her i jula. Vært harelabb siden før jul og med flere folk i huset så blir det bøss. Jeg, får gjøre litt hver dag denne januar. For her må det ryddes og sorteres i flere skap igjen. Her inne er det litt røde lys. Litt grønne. Gamle julestjerner, pepperkakehuset, kakebokser. Litt kuler og lyslenker..Ikke jul og ikke januar – halt om halt blanding av et eneste sammensurr! Kalles vel JUL, ikke rot!

 

Men du der hjemme? Har sikkert alt på stell! 🙂

10 kommentarer
    1. Her er det jul helt til 20. dag, altså ei uke til. Men jeg rydda i kjøleskapet i dag. Det trengs alltid etter juledagene. Nå er det igjen mulig å få oversikt.

      1. Ja, ikke sant. Der har jeg ryddet litt innimellom og laget middager 🙂 For det blir mye forskjellige matrester og ja det meste…Skal vaske før jeg handler igjen! Får ta litt og litt…

    2. Litt vemodig og litt hverdag og litt Jul… sånn skal det være 😀 Forandring vil det alltid være. Her har vi full Jul ennå.. og blir det enda noen dager. Det har jeg et innlegg klart om.. kommer om ikke så lenge 😀 Lykke til med middagen.. sitter og teller på knappene om jeg skal gidde å dra på butikken… 😛

      1. Litt triste greier…Ja ferdig tella på mine knapper..Gidder ikke. Kos deg med jula og så titter jeg innom det juleinnlegget vettu <3

    3. Jeg også har julen til 20.dag jul. Vi satte opp juletreet og pyntet ferdig til jul 21.12.2019, og da blir jeg heller ikke så lei av julen som hvis jeg hadde pyntet tidlig i desember.

      Synes det er litt vemodig at julen er over, for jeg liker den varmen og stemningen som er i adventstiden 🙂

      Lykke til med middagen 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Veldig koselig og fin stemning i advent synes jeg. Men nå blir det litt så om så…rydder vekk litt og litt jeg. I år kom nissene tidlig ut. Var litt lei dem…Ha en fin kveld da..:) klem.

    4. Alt på stell her ja! Haha … neida, langt derifra. Har fått vekk julepynten, men beholder treet og stjernene i stuevinduet til etter onsdag. Skal ha syforening her, og synes det blir så tomt når alt blir plukket vekk på en gang. Hybelkaninene lever godt i dette huset, selv om vi støvsuger annenhver dag.

      1. Høres ut som en god plan. Blir tomt og tuslete når man rydder vekk jula…Og hjalp ikke akkurat at sola dukka opp heller da…Kos deg med juletre og syforening! 🙂

    5. Hihi, her er det mye kaos…. siden jeg ikke var i form i høst, henger jeg etter…. og nå har jo årsoppgjøret begynt med masse jobbing…. uansett – i morra er det to skap som skal ryddes – UANSETT! Så da får jeg iallfall begynt! Kanskje ryker også juletreet ut….. det drysser så sykt mye! Klemmer <3

      1. Det flyter fort litt. Her er det kaos i alle skap nå! Så litt hver dag i januar også…Så blir det vel kanskje ryddig til påske…Juletre er lissom greit å få ut nå! 🙂 Håper du holder koken utenfor vinteren og våren og holder deg i form! <3 klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg