Blogg lever og håpet er ikke ute

 

God mandag der ute…jeg har fri og skal ordne litt her hjemme og så blir det tur etterpå…Ikke tur til en by, nei tur her i marka! Det er ganske så gratis..

 

De siste dagene har jeg sett det har kommet helt nye bloggere inn her på blogg, nei ikke via miniblogg for det er nedlagt! Men rett inn her til “ulvene”…Det gjorde meg glad og ga meg håp! Det har vært så mye snakk om bloggens tid her forbi og masse med det..Folk leser ikke blogg lenger og folk vil bare se videoer og sånt. Jeg tror vi fortsatt liker å lese blogg og se andres hverdag. Selv om det er annerledes. Annerledes er ikke farlig..Tida for å bli rike her på blogg er over! Det skjønner jeg også! 🥰 Men man kan nå ut med tanker, ord, foto, dikt…

 

Facebook er ikke som før, kan bare snakke for meg selv. Men det gir meg ikke noe. Noen bilder fra en tur og en setning! Eller bursdag på FB, hvor alle sier gratulerer med dagen og det er det! Eller tigger penger til en organisasjon..Vil jeg gi penger så gir jeg det på en annen måte. Sende over penger via Face, det er ikke det lureste man gjør…Der er det kjeltringer og folk får tømt kontoene sin. For  gir man penger via FB så legger man igjen spor…og tyver følger disse sporene og har ingen skrupler! Stått om flere tilfeller her i Fredrikstad i media de siste ukene. 

 

Dessverre også sluttet å gi penger til forskellige spleis! For meg så blir det litt tigging..Jeg kan hjelpe andre mennesker, men da vil jeg ha litt mer kjøtt på beina..Hvordan de bruker pengene sine og hvorfor de aldri kommer i balanse! Det må være et eller annet man ikke ser..💜 Men nok om det! 

 

Ny uke og vi kan velge om vi vil gjøre denne verden til et palass eller et fengsel…I hvert fall for de fleste her i Norge! 

 

26 kommentarer
      1. Ja, jeg tror som deg…Ordet blir man aldri lei.
        Og folk som hører dårlig slik som meg, har ingen glede av å se en video på Tik Tok med prat.
        Jeg hører ikke hva dem sier. Så jeg må lese for å forstå..Og det er mange med meg.
        Veldig mange som er hørselshemmet her i Norge, det er mange eldre blant annet + en del 60 +.
        Kjenner mange jeg nå som må få seg høreapparat! Litt å tenke på…så ord som blir skrevet er flott!
        Og alle de som er synshemmet, de har stor nytte av å lese! De har flotte hjelpemidler med blindeskrift..
        Og da er det viktig at hvis vi anbefaler en bok så må vi også skrive det i teksten og ikke bare ta bilde av
        boka, det gir ingen hjelp for dem,.

    1. Artig at det kommer nye bloggere, og som deg, så tror jeg det blir blogg en god stund fremover.
      Jeg er lite på facebook også, ser så få av de jeg er venner med, for det er det samme som kommer opp hele tiden. Når det gjelder å gi, så har det blitt noen kroner på det, men vi kan ikke være med på alt. 😉
      God mandag! ❤️

      1. Ikke sant, moro å bli kjent med nye blogger og se andres konsepter. Artig.
        FB har blitt kjedelig..Det er så annerledes enn tidligere.
        Veggen er jo tom for kjente fjes..
        God kveld og tusen takk, kos deg 💜

    2. God formiddag 🙂 Stilig bilde det første!
      Enig med du – og jeg har oppdaget mange herlige nye blogger som jeg følger – pluss alle de jeg følger daglig ellers 🙂 Jeg tror også bloggverden består – og at det er mye fint her inne – og at det er plass til alle sjangere 🙂

      Lag deg en fin fin dag, Solveig 🙂 klem

      1. God kvelden ble det nå…tusen takk.
        Masse flotte og flinke folk her på blogg så nok å lese. Godt er det..
        Blogg består får vi håpe, vi får blogge på og dra inn lesere.
        Kos deg masse med kvelden..Klem ❤️

    3. God formiddag 🥰 Jeg tror definitivt at bloggen har livets rett, og at mange fortsatt koser seg med å lese om andres hverdag. Syntes også at nye bloggere kommer til med sin hverdag, og ei jeg ble kjent med via nouw.com har nettopp fått bekreftet at hun får starte blogg her. Når hun har kommet i gang, skal jeg fremheve henne og oppfordre til å gå inn å lese. Nå skinner sola her i Oslo, men jeg skal ikke ut før i kveld… Da blir det igjen strikkekino 😊 Ønsker deg en fantastisk mandag, klem 🤗

      1. Tusen takk, så fantastisk fin dag i dag. Koselig med nye som kommer inn på blogg..
        Du får fremsnakke så vi blir kjent.
        Håper du koser deg masse på strikkekino, blitt en skikkelig habil strikker du nå, god klem 💛

    4. Jeg har lagt merke til at det er mange nye blogger her jeg også 🙂 Det er bra. Så får vi håpe bloggverdenen ikke forsvinner med det første.
      Spleis er jeg bare med på da det noen få ganger har vært noe til skoleturer eller idretten til barnebarna. Jeg har virkelig mer enn nok med å klare meg selv ( etter de årene jeg var gift nå sist ).
      kos deg med fridagen din 🥰

      1. Tusen takk, ja masse nye som kommer nå etterhvert..Trodde faktisk ikke blogg tok i mot flere bloggere jeg siden
        de la ned miniblogg.
        Spleis må man tenke over. Det er et hav der ute som skriker etter hjelp. Så lurt å tenke nøye, slik som
        barnebarn og sånn er jo innafor. Og i disse tider så må man passe på pengene sine. Alt er sååå dyrt nå!
        Klem til deg 🥰 kos deg med kvelden..

    5. God dag unge dame. 🤗 Tusen takk for ditt nydelige engasjement på bloggen. Jeg innrømmer at jeg føler meg litt forrædersk, selv om jeg lurer litt i kulissene. Får virkelig håpe at den ikke går til grunne, det vil være synd å miste kontakten helt med gode bloggvenner. Dessuten har jeg jo en god del dikt der, blant annet, som jeg ikke har lagret andre steder. 🤗 gode tanker sendes.

      1. God kveld i stua…Håper alt er bra med deg. Koselig å se deg her på blogg.
        Du er en flott dikter og blogg trenger poesi..Så du får se da om du
        blir mer på etterhvert. Når du får tid..Det er tidkrevende på blogg og man kan ikke rekke alt 🙂
        Koselig med en prat og ha en fin kveld 🥰

    6. Så bra innlegg. Godt reflektert. Enig i alt du sier. Og kanskje det blir mer IN å blogge igjen? Etter at alle og enhver skal ha sin podcast, tictoc-konto eller YouTube-kanal🤗 Håper det. Uansett synes jeg det er artig å skrive litt, ta bilder og lese hva andre skriver. Så da fortsetter jeg med det, uansett hvor lite innbringende det er, økonomisk sett🙋🏼‍♀️

      1. Tusen takk, så bra du seer det samme. Jeg tror faktisk det blir in å blogge igjen..
        Ting går rundt og rundt vettu…Sånn som med klær…Mye av det som er moderne har man brukt før og blitt lei..
        Og så er det hot igjen..Og folk blir eldre, lettere å lese enn masse støy og styr..
        Bilder vil aldri gå av moten, det er flott dokumentasjon ..
        Kos deg med kvelden….Nyt 🙂

    7. Jeg håper også at bloggen blir ikke nedlagt for jeg elsker å kunne dele mine tanker selv om ikke mamge som leser:)
      Så sant er det du sier…man kan velge hvem man gir støtte til. Jeg har hjerte til fattigbarn og der gir jeg mest støtte og også de eldre.
      Ha en fin dag:)

      1. Tusen takk, man kan ikke støtte alt og penger må man ta vare på for tiden.
        Det er dyrt å leve og jeg går og går for å spare på bensinpenger! Blant annet..
        Bra du støtter og har hjerte til barn <3 Ja, sånn har jo blogg blitt vi deler livet vårt – litt av det.
        God klem..

    8. Neida, håpet er ikke ute! Og blogg lever – vi blir ikke rike på penger, men på både venner, omsorg, og læring av nye ting! Her var mange gode ord til ettertanke – klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg