blir ikke klok av regelverket

 

Jeg prøver å skjønne. Prøver å forstå! Prøver alt jeg kan altså…men jeg skjønner ikke alt som har med dette regimet å gjøre når det gjelder Korona. 

 

Jeg måtte innom et lite senter i går! På senteret er det matbutikk. Den var åpen. På senteret var det apotek. Det var åpent. På senteret er det frisør – åpent. På senteret er det bakeriutsalg, også det var åpent. I samme inngang i samme senter så er det en blomsterbutikk. Den var stengt. Men hadde en vri..Masse blomster på utsiden av butikken og betale med vipps. Men gå inn i butikken kan man ikke, selv om det er samme inngang som til mat, apotek, frisør, bakeri..

 

Minner meg eggbonden i bygda egentlig – du tok en kartong egg og la penger i en kasse!

 

På vinmonopolet var det trafikk. Det er jo medisin…Det ligger i en annen inngang, men i samme senter! Men blomster er skummelt…Forstår ikke jeg altså…

 

Jeg skjønner at det er mye smitte i samfunnet og den må ned! Det er ikke det som er problemet mitt…Men det var det med blomstene…Men vi skal jo ikke besøke hverandre så bestille en bukett gjør man jo ikke! Men noen påskeliljer til trappa er fint da! Jeg handler jo for mamma med hennes kort. Men hun har jo ikke vipps…Så blir tungvint! Skal jeg vippse fra min telefon da da og så bruke kortet hennes i en minibank for så å ta ut penger som jeg la ut for mamma. Penger som ingen vil ha…For å betale med penger er FARLIG! Er det tungvint heller….Jeg har ikke tilgang til banken til mamma så ender jo opp med at jeg får lommeboka full av gryn eller mamma må klare seg uten blomster! Jeg kan kjøpe en bukett eller to til henne jeg altså. Men jeg kan ikke kjøpe til flere vinduskarmer hos henne og legge ut. Det synes jeg ikke er riktig! Kan kjøpe blomster i en matbutikk, men der er det ville tilstander og blir fort tomt! For der tyter det med folk nå…..

 

Kos deg på hytta du Bent Høie uten blomster!!! Dette er for dumt!

 

Korona = K for Komplisert

18 kommentarer
    1. Ikke lett å skjønne det der, men et sted setter de vel en grense da! På senteret her er det åpen matbutikk, apotek, helsekost, to optikere og to frisører…… sååå – ja, vel…. okei….. men blomster til gravene fikk jeg ikke kjøpt, så satser på Coop neste uke…. må jo påskepynte litt der! Hmmm….. ikke lett å huske alt i farta da! Klem <3

      1. Nei, ikke lett å skjønne helt. Det er sikkert en plan! Titta på Extra i dag – helt ribbet for påskeliljer!
        Men jeg skjønner ikke problemet med å ha en blomsterbutikk åpen. Bare ha klart antall hvor mange som kan gå inn. Eller bare en om gangen…Men dette viruset er så sinnsykt smittsomt. Så frisører og i den gata burde også stenge synes jeg. Når ikke en blomsterbutikk kan ha åpent. Blomster er viktig for mennesker og deres lykke. Vi skal jo ikke ned i kjelleren hele gjengen heller. Da blir det mange som ikke greier å komme seg opp i 1. etasje igjen og da har sykehuset/helseforetak etc.. et stort problem! Blomster gjør noe med mitt sinn i hvertfall! <3 klem…

        1. Blomster er kjempeviktig – det er helt sikkert! Får håpe matbutikkene får ny forsyning med blomster etterhvert! Og jeg skal til frisøren i morra…. ho er proff på smittevern – og har kun en kunde av gangen inne. Tjener ikke like mye som før, men kan iallfall ha åpent! Og nå har jammenimeg Erna-stjerna tabba seg ut også… stønn….. 🙁 🙂

          1. Hehe….ja ho rodde ille en stund og beklaget og beklaget…Håpløst. Hvordan skal andre mennesker skjønne dette og forstå regelverket….hm…Det varierer fra dag til dag. Rekker nesten ikke jobbe hvis man skal være 100 % oppdatert på dette regimet…
            Frisører er flinke dem, men tror også blomsterbutikker også hadde greid smittevern…De skar igjennom og sånn ble det…
            Men sånn er det…Kos deg hos frisør i morgen!

      1. Ja hadde ikke noe igjen på Extra her av påskeliljer. Tomt…
        Men inneblomster var igjen! Får sikkert påfyll igjen og igjen..Matbutikker er vinnerne!

      1. Veldig komplisert. Alt av gartnerier og hagebutikker er stengt her nå. Så derfor ble denne blomsterbutikken stengt også. Det er regelverket! Det er bensinstasjoner, mat, apotek, kosthold, brillerbutikker, vinmonopol, bakerier. og frisører ..Som er åpent. Alt annet er stengt over hele Viken og Oslo i hvertfall.

    2. Nei det er jammen ikke godt å forstå alt som blir bestemt.
      Men det er vel bare og gjøre så godt vi kan og prøve å følge reglene.
      Men det er ikke alle som er med og bestemmer som greier det heller. 😅

    3. Snakk om molboregime – fatter ikke at det ikke går opp et lys for noen snart – finnes ikke fnugg av logikk i dette🙄

      1. Nei, som du sier…ingen logisk tenking – bare skjærer gjennom uten å tenke – hvis jeg sier A så blir det kanskje C eller noe sånt! Hvor er sammenhengen??? Blir mer og mer merkelig…

    4. Her hos oss er ingenting stengt bortsatt fra sykehjemmet da. Besøk ute i sansehagen eller besøksrom, 2meter avstand og maske. Alle er vaksinert. Var innom en butikk på Kongsvinger tirsdag og kjøpte ny lett kåpe til godama mi. De hadde nesten ikke klær igjen for det kom folk fra Viken som jo har stengt alt 😂 untatt polet polet tenker jeg.
      Som deg forstår heller ikke jeg alle disse merkelige tingene.

      1. Enig, det er så merkelig. og som du sier – da drar jo folk bare til åpne steder og sprer smitten enda mer kanskje. Og utenfor denne blomsterbutikken jeg snakker om ble det jo mye trangere enn om man hadde gått inn i butikken. Der er det god plass. I korridoren hvor alle hastet ut og inn til de åpne butikkene ble det trangt! Og der var alle blomstene….sier som Utrfriluft! Stønn! Og 2 meter avstand var nytteløst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg