Bli Instagram-kjendis og staten betaler

 

Ja, du leste riktig! Vi vil ha penger på konto, vi vil ha frihet og være egen sjef! 

 

Det er absolutt mulig..

 

Du kan rett og slett få Nav-støtte for påvirkningskurs! 

 

Fra Morgenbladet!

«Det betyr at du som er sykemeldt, under omskolering eller går på AAP kan søke om å få innvilget Influencer Pro som en del av yrkesrettet utdanning. Dette er en stor seier for både meg, dere og influenseryrket – som endelig blir tatt seriøst».

 

Nav: – Vi kan absolutt si nei til påvirkerkurs

Nav ekskluderer ingen bransjer, så lenge bransjen er seriøs og har ordnede forhold, sier fagsjef i Arbeids- og velferdsdirektoratet.

– Det er mange mennesker som strever med å komme seg inn på arbeidsmarkedet, og Nav forsøker å hjelpe dem så godt vi kan, sier avdelingsdirektør Jan Erik Grundtjernlien i Arbeids- og velferdsdirektoratet, som har ansvar for Nav.

– Det handler om å løfte frem og hjelpe folk frem innen en realistisk karriere, som de også kanskje har et eierskap til selv.

 

Da har jeg klippet og limt inn fra Morgenbladet (rød tekst)…Det var et veldig innholdsrikt stykke om dette i utgave nr. 15..Så løp og kjøp denne avisa – hvis det virker interessant! 

 

Alt er mulig og noen tjener jo masse penger på IG – og hvis man kan få et kurs hos NAV for å komme i gang også da, så hva venter man på egentlig! 😀

 

Jeg har jo en jobb å gå til, så tror ikke jeg får dekket et slikt kurs..men det kan jo være noen av mine lesere det passer for! 

 

HVORFOR IKKE??? 

 

 

22 kommentarer
    1. Kanskje jeg skal spørre veilederen min om litt lønnet blogging…. sånn at jeg får fart på karrieren her inne.
      Tror nok fellesskapets midler gjør mer nytte med at de sender meg på arbeidstrening. For jeg har tenkt å gjøre meg så uunverlig at jeg får fast jobb.

      1. Kanskje du skulle tatt noen influenser-kurs og tjent masse gryn…
        Lært alle knepene for å bli god på sosiale medier og tjene penger…

    2. Takk for det, ellers ligger det an til søvnløshet her 😏.

      Har en lei tendens til å være tydelig… Har altså ingen innvendinger om Nav-bistand der det er klart identifisert behov for arbeidskraft i andre enden. Ellers, så er det bare triksing med statistikk. Tar seg bedre ut med folk i tiltak enn ikke. Trur alle hadde vært bedre tjent med profesjonelle veiledere, som virkelig kunne kartlegge den enkeltes sterke sider og motivasjon – og sammen finne gode valg 😊.

      Tross alt er det et mål å bli sjølforsørgende med denne støtta 😊.

      Riktig god natt til deg også 🥰

      1. God morgen..Håper du har fått sovet litt nå da..
        Det er masse man ikke henger med i for tiden og at influenser har blir et realt yrke. Det er ganske rart.
        Men sånn er det. Altså målet for NAV er å få folk ut i jobb og at folk greier seg her i livet.
        ..
        Men det var var et interessant stykke og gikk vel over 5-6 sider i avisa.
        Ønsker deg en flott dag!

    3. Syns faktisk NAV kan starte med å hjelpe til på andre hold hos mennesker som holder på å slite seg fordervet med å klare livet generelt. Pluss at å være “fullblods” influenser ser jeg for meg må være en ekstremt stressende jobb..man får jo dessverre bare servert solskinnshistorier der også 🤔 Ha en flottersfin torsdag der nede ☺️

      1. Takk takk og god kveld i heimen. Regner med at du er trygt hjemme nå.
        ..
        De burde absolutt hjelpe de som trenger det mest. Slik at folk har mat og hjem og klær.Men
        sånn er det vel på NAV i dag, de vil være trendy og henge med. Og forskjellige budsjetter..
        Men kan de hjelpe unge mennesker til å komme i gang med et yrke så ser jeg det som positivt. Men det lurer et digert bakteppe der.

    4. Hmmmm ja… jeg vet egentlig ikke… jeg kunne jo selge turene mine hver dag… men jeg legger jo ut de uansett… og tjener ingenting! Det jeg uansett tjener – er jo en bedre helse 😀 Så får JEG se om jeg kommer meg i jobb på annen måte 😀

    5. Jeg står nok over, siden NAV er arbeidsgiver. Er på Instagram men det tjener jeg ikke noe på. Oppfatter at de mest kjente influensere er selvopptatte, uten å nevne navn. Klem

      1. Selvopptatte er de ja, og hva selger dem egentlig? Noen selger jo bare luft…
        ..
        Krever nok en del å kunne tjene penger på sosiale medier.
        Men noen får det til..Gode penger også. Men du ha en fin kveld – klem til deg.

    6. Hmmm – ja, kunne nok saktens trengt et kurs for å ta av litt her…. eller på IG…..! Men – jeg får holde meg til regnskapsføreryrket, tror jeg 😉 klemmer….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg