alt av hvetemel var tomt på butikken

 

God kvelden i denne tilstand vi befinner oss i nå. Meget skremmende og usikkert. Men mat må man ha. Siden jeg måtte på butikken så tekte jeg å handle inn litt mer hvetemel. Håpløst. Alt var revet bort. Var diverse andre slag, men ikke mye av det heller. Jeg har litt av hvert her hjemme jeg. Men tenkte det hadde vært greit å ha en pakke med hvetemel som var uåpnet. Men hvetemel, knekkebrød og kjøttdeig var tomt på ettermiddagen i dag. Men jeg hadde bakt litt rundstykker på morgenen. Ble gode dem. Ble litt blanding til deigen ble fast. Ble gode med gulost 🙂

 

Ellers så tok jeg en runde rundt i byen her. For å sjekke hva som var åpent. De fleste vanlige restauranter var stengte. Det som undret meg meg var de små kebabsjappene og litt annet småtteri – de var fortsatt åpne…Går vel ikke lenge før de må stenge. Som sagt de skulle vært stengt i går kl. 18:00. Kaffebarer var stengt! Men et par unntak som jeg ikke skjønte. Man bør jo følge regelverket. Kjøpesenteret var åpent. Men frisørsalonger hadde stengt. Men matsteder var åpne. Pussig synes jeg. Burde vært stengt!

 

Lagde meg restaurantmat her hjemme jeg!

 

 

Her steker jeg løk!

 

 

Litt dårlig bilde i halvmørke, men løksuppa ble meget god den. Gratinerte 7 minutter i ovnen også. Brødkrutonger og ost på toppen. Vel det var den rare dagen. Hastet bare kjapt gjennom senteret. Turte ikke stoppe og titte i butikker og sånn. Men var veldig lite folk innom altså. Så dura ut på tur senere på dagen…Men det er rart nå. God avstand til alle jeg møter og med løshalsen dratt gått oppover nesa! 

 

Tror og håper <3 

 

 

4 kommentarer
    1. må være i byer og større steder folk hamstrer,her på bygda var det rikelig med alt på butikken,ikke en vare virke være utsolgt så vi fikk det vi skulle ha :=) rundstykkene dine såg deilige ut,godt å ha litt i fryseboksen ,for ja mat må vi ha

    2. Ja, alt er rart. Alle viker liksom når man møter dem på veien. Men sånn er det nå, på armlengdes avstand.Jeg har ikke vært i butikken siden før de stengte skoler og diverse, men jeg skjønner det har vært travelt. Håper det roer seg etter hvert, når folk forstår at vi fortsatt får varer inn. Om jeg ikke akkurat får det merket jeg er vant til, får så være. Ha en fin kveld. Klemsiklem 🙂

      1. Ja, folk vil ikke ha noen kontakt nå. Det er helt greit. Har ikke prøvd butikken i dag. Så får klare meg, mamma må jeg handle for. Men ville vente til det roa seg litt…Klem til deg og fin kveld i heimen….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg