Alle kaffekoppene er drukket, hva nå?

 

God søndag videre…

 

Nå er kaffekoppene fortært her, hva nå…

 

Jeg har jo folk i huset og har man besøk så er man jo rundt dørene og ikke på tur selv..Joda, jeg skal ut og tusle i marka her på Kråkerøy. Ser ut som en fin dag..

 

I går var jeg rundt i byen og på en platemesse..Tenkte kanskje jeg kune gjøre noe kupp. At det var billige plater. Neida, de kostet alt fra 350.- og oppover. Det var nok mer for samlere. Jeg har jo ikke platespiller en gang, men andre har jo og jeg tenker gaver. Men å kjøpe dyre LP på måfå har ingen hensikt. I dag vet jeg ikke hva som skjer rundt i byen, men har ikke tenkt meg til byen i dag. Får gå til sjøen..Alltid fint. 

 

 

Tok noen bilder av frukt jeg så ute i gata i disse butikkene som drives av våre nye landsmenn. Aner ikke hva det er altså, ikke smakt før. Det blir mest epler og bananer og kiwi og mango jeg spiser på denne tiden. Druer er jeg ikke fan av, synes ikke det er noe godt! Men viktig å dytte inn på frukt og grønnsaker hver eneste dag..

 

Det er jo HØST og man trenger masse vitaminer og mineraler i denne tiden..Jeg er flink føler jeg. Spiser jeg bare en brødskive så er det jo enkelt å ta en gulrot eller et eple ved siden av..Trenger ikke dille og dalle så mye..Bare gjøre ting enkelt…

 

Men du ha en fantstisk søndag…

 

 

16 kommentarer
    1. Mye frukt man ikke helt hva er. Men de ser jo spennende ut. LP platene var dyre vil jeg si. Sikkert for de som samler. Kjøpte bananer til 15 kr kiloen. Ellers lå prisen på 31.90. Passe på når ting er på tilbud.
      Ikke noe fint vær ute, vått og kaldt. Kos med besøk og du får nå rusle deg en tur i nærheten. Varm klem til deg.

      1. Masse flott frukt, man må bare prøve seg frem. Og det går jo fort i det vante greiene.
        Og veldig sesong..til jul clementiner og i januar masse appelsiner. Lurt å følge med på
        prisene for jaggu har det blitt dyrt..
        Deilig med både frukt og grønnsaker. Takk, kjørte besøket til togstasjonen nå.
        Koselig med besøk her i helgen.
        God klem og nyt kvelden.. min venn 🧡

    2. Jeg er IKKE flink med frukt. Burde være det, er jo mye godt egentlig. Men jeg velger heller sjokolade…når det kommer til søtt… IKKE flink… Her trengs det skjerping. Regner med det er kjentfolk på besøk, så du kan gå deg noen turer likevel 🙂 Lp-plater er bare for samlere nå tror jeg. Spesielt interesserte liksom..

      1. Du får prøve deg frem litt og se om du finner noen godbiter.
        Jeg er veldig fan av mango, synes den er god. Og disse eplene fra hagen da, de har god smak.
        Banan spiser jeg hver dag, mettende og godt.
        LP plater er nok en litt sær greie og man samler ja..
        Men har lyst til kjøpe meg en platespiller…For det er morsomt å gå rundt å se hva man finner på loppis og sånt.

    3. Platemesser kan være greie men det blir bare noe som ligger der. Har vel 20-30 gamle LP-er hjemme, dobbelt så mange singel plater pluss ca 400 kassetter som jeg har tatt vare på. Så musikk har jeg nok av, det meste kan man google frem, Kaffe må man ha og en tur ut i marka ble det i går men ikke i dag. Våkna kl 7.15 med litt vond rygg. Det er der enda så jeg tar vel med meg ei pute på kinoen i dag. Ha en fin dag.

      1. God kveld Helge. Du har bra med musikk du og vært flink til å ta vare på skatter fra tidligere år.
        Gøy det da. Håper ryggen er bedre og du fikk vært på kino, for det var en stund siden skjønte jeg i en tidligere kommentar.
        Begynner å bli en stund siden her hos meg også, jeg får ta meg sammen og komme meg ut en kveld. Det er veldig
        fint å se film på kino. Ønsker deg masse god bedring med ryggen og en fin kveld videre.

    4. Kaffen min er ikke drukket opp enda, for jeg tester ut den nye termokoppen min fra ByLien ☕ Jeg har fortsatt alle LP platene min oppe i skapet, og for noen år siden jeg meg en platespiller som ser ut som en koffert. Det er ikke like fansy lyd som på et anlegg, men jeg kan da i det minste mimre litt 😊 Ha en fortsatt fin søndag, klems 🤗

      1. Så gøy at du har kjøpt deg platespiller da, jeg vurderer det jeg også.
        Moro med Lp og rote litt rundt. Finnes jo en del på loppis og i Gamlebyen også. Pluss at jeg har en del plater
        her hjemme. Men ingen spiller 😜
        God kveld og klem herfra..:-)

    5. Vet folk samler på LP-plater fra gamle, kjente artister, – man ikke så lett å gi bort i gave om man ikke vet hvilke, og litt i dyreste laget de der. På det øverste bildet er det Pitahaya (Dragefrukt), men usikker på den andre. Vi spiser endel frukt, mest epler, pærer, druer og bananer, og nå har vi også lagd eplejuice. Lest litt om poding også, så skal prøve det til våren. Ha en fortsatt fin søndag! 🤗

      1. Takk, ja lurte på frukten. Den frukten har jeg hørt om, kanskje kjøpe neste gang. Så spennende ut.
        Tenkte det var litt sånn loppis jeg vettu, at man kunne gjøre noen billige kupp.
        Nei, dette var for samlere..og kjøpe for å kjøpe til andre da, det ble feil.
        ..
        Poding er gøy, min bestefar var en racer på å pode. Rene snitt og mye teip..mener jeg å huske.
        Og stor person tålmodighet. Men det var gøy. Bodde hos bestefar til jeg var 16 år, så lærte mye av han..
        Han var gartner. Godt med frukt og egen juice ja, kos deg med kvelden.. 🙂

    6. Ja, det der var jo skikkelig “fancy” frukt….! Jeg er ikke så flink til å prøve nye ting, men spiser mye epler, pærer og druer + blåbær og litt banan………! Og en del grønnsaker eller salat til middag. Må jo være “flink”! Håper du har kosa deg med turer idag – klem <3

      1. Mange takk vennen…Vært på en lang tur og jobbet litt i hagen..Raket barnåler…Blir mye når det har regnet og
        blåst en del..Og rydder gårdsplassen for ørtende gang denne sesongen..Det gror og gror mer der enn i selve hagen noen ganger.
        God klem ..<3

    7. Morsomt å se på ting på messer også, selv om man ikke handler. Frukt er artig og du verden så mye rart der er der ute. Dragefrukt er vel den første der, og den siste ligner kaktusfrukt. Noen ganger må jeg bare kjøpe en ukjent frukt for å smake. Ikke alt liker jeg, men sånn er det jo. Ha en fin ny uke 🙂 Klemsiklem

      1. Takk takk, veldig gøy å titte rundt på messer og markeder og loppis og alt. Elsker jo sånt..
        Men har lyst på en platespiller merker jeg. Dragefrukt googlet jeg og ja den har jeg smakt i dessert på restaurant.
        God den..Jeg googlet og så hvordan frukten var innenfor skallet. Lekker frukt. Den skal jeg kjøpe neste gang.
        Kaktusfrukt får jeg også google tenker jeg, artig. Moro å smake masse forskjellig egentlig..
        Man må bare prøve seg frem. Mye godt. Ha en flott kveld…klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg