Aldri likt nyttårsaften

Hei og god formiddag folkens,

Snart er dette året på hell. Helt greit spør du meg. Jeg elsker nytt år og nye prosjekter..for det blir det alltid….

Men det var Nyttårsaften da, aldri likt den dagen. Jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg elsker jo bobler og helst Champagne. Veldig godt. Men det å stå ute i gata med glasset rundt midnatt og fryse. Se på raketter, skåle med naboen eller venner..Alle skråler og skåler. Alt er festlig og gøy. Ikke meg gett…Altfor sent å drikke alkohol, egentlig altfor sent å være oppe. Da er jeg som regel i bingen. Sover søtt.  Hehe..

Kanskje er det påtatt denne dagen hvor alle skal feste. Gjerne en hel skokk, jo flere jo bedre. Ser bare på sønnen i Oslo. Kan lissom ikke bli mange nok. Han sender meg bilder..Det er folk og mat og alkohol over hele leiligheten…hmmm, er dette sønn min. Så ulik sin mor. Nå er jo jeg gammel også, men ikke gammel og grinete…Men det er for mye greier…rett og slett.

Aldri vært de store festene her i huset. Har bedt mamma og pappa da. Men nå er det bare mamma som lever. Jeg ba henne i fjor, i år gidder jeg ikke. Mye styr, med henting og kjøring. Hun var jo her på julaften, nå får andre stille opp. Tenker jeg..

Venner og omgangsvenner er da ferre av etter jeg ble skilt. Sånn blir det. Men jeg liker å lage mat da. Alltid lagd masse god mat og pyntet bord på nyttårsaften her hjemme. Det er alltid hyggelig. Selv om det bare har vært meg og mamma og yngste sønn.  Men likevel, blir aldri glad i denne kvelden. Samme hvor mye jeg prøver.  Kanskje gleder jeg meg så fryktelig til det nye året at jeg bare vil at dagen skal gå unna som en rakett…Vet ikke..

Men neste dag, altså 1. januar er jeg tidlig oppe. Koser meg. Tar med pose, plukker opp restene fra andres moro (raketter og søppel) Dette er min dag. Da er jeg GLAD ❤️ #nyttårsaften #likerikke #fest #champagne #bobler #mat #blogg

10 kommentarer
    1. jeg likte deler av nyttårsaften som barn,jeg var redd rakettane ,men der jeg vokste opp kledde alle seg ut og gikk nyttårsbukk,det elsket jeg :=) nå bor jeg på landet og her jeg bor kjøper ingen raketter,ingen naboer er ute i gaten ,det er stille og rolig ,i år blir det bare meg og minn mann og i etasjen over oss min svigermor,men vi skal nok få en koselig kveld sammen uten masse bråk og fest

      1. Deilig med en rolig kveld. Fyrverkeri og mas er jeg ikke glad i. Her smeller det hele kvelden. Og katten jeg hadde var redd hele ettermiddagen og kvelden. Likte ikke bråket. Var vettskremt. Måtte holde ham inne så han ikke skulle fare til skogs.. God mat og lite folk og stillhet er en fin kveld og avslutning på året… Fest og mas er ikke meg.

    2. Jeg er glad i Nyttårsaften og festligheter, men helst da inne i heimen. Er ikke så glad i å stå ute når de sender opp raketter, for folk er jo så uvørne.

      Et nytt år er alltid spennende, for man vet aldri hva det bringer 😊

      1. Herlig… Bra du liker det. Jeg er litt sær der men men.. Jeg kommer meg gjennom dagen. Nytt år elsker jeg. Fyre opp raketter er skummelt… Så best å se i vindu inne tenker jeg. En gang fikk vi rakett på bakvindu på bilen… Ble helt knust… Mye som skjer… Men hyggelig med nye muligheter og prosjekter…

    3. Ønsker deg godt nyttår! Jeg liker så godt det du skriver, av flere grunner. Takk for at du deler glimt fra dagene dine!
      Beste hilsen Merethe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg