akkurat nå er ikke gresset grønnere på andre siden av gjerdet

 

God formiddag. Ikke noe nytt akkurat herfra. Blir sittende og leser nyheter, men skal snart løsrive meg og kjøre en tur. Må ut til mamma og sjekke matvarer hos henne. Akkurat nå er jeg den eneste i familien som kan være der en kort stund.

 

Vi kan ikke ta noen sjanser. Men mat må hun ha. Vi har noen søndagsåpne butikker her i Fredrikstad. Så kjører innom og drar meg litt melk og frukt (som er pakket inn) i hvertfall. Dagsenteret blir stengt fra mandag. Hun kommer ingen sted og besøk blir det minimalt. Vi kan ikke ta sjanser. Nå er 11 personer fra Fredrikstad påvist Covid-19 og det er sikkert store mørketall der ute.

 

Er det noen gang i livet vi må være forsiktig. Så er det NÅ. Hold deg mest mulig hjemme. Hold avstand og er du på tur, skygg unna folk. Ikke tida for å småprate akkurat nå. Kjenner du noen ensomme. Ikke gå på besøk, men kontakt dem på face, messenger eller sms. Eller rett og slett RING.

 

Og dere der ute på hyttene – kom dere for svarte hjem! Jeg så horder av biler mot Hvaler i går. Det lille øy-samfunnet på Hvaler med sine få beboere, greier rett og slett ikke dette trykket nå! <3 

 

Av alt levende er mennesket det eneste som drikker uten å være tørst, spiser uten å være sulten og snakker uten å ha noe å si.

18 kommentarer
    1. Ja, nå er virkelig tiden for å utvise varsomhet. Godt du tar vare på moren din, og at du har muligheten til det ♥
      Pass godt på deg selv ♥
      Klem ♥

      1. Må være uhyre forsiktig altså…Alle kjenner noen snart som vet om om en som er smittet…
        Men folk kan jo ikke dø av sult da. Så varer må på en eller annen måte i hus!

    2. ja mat må dei gamle ha,vanskelige dager for gamle som er alene hjemme ,her har svigermor oss i hus,men vi har hver vår etasje,min mor derimot er alene og hun kommer seg ingen steder,heldigvis får hun mat på dør da :=)
      Vakkert grønnt bilde ,passer fint til frodith sin lille fargeutfordring i dag der fargen er grønn hi hi ,ha en fin dag da

      1. Veldig vanskelig for eldre og ensomme nå. Men på denne måten får vi kanskje bremset viruset!
        Forferdelig alvorlig dette her….fin dag videre…:)

    3. Take care og lykke til. Har tenkt masse på mamma i disse dager, vi som var der hos henne i timesvis hver dag. Det hadde blitt grusomt å blitt utestengt…. Ha en flott søndag.. smetter innom og leser så godt som jeg kan 🙂 Klem

    4. Ja, nå får vi ta hensyn til hverandre. Klart det kan bli kjedelig å ikke være sosial på noen måte, men sånn er det bare. Vi får ringe istedet. Koselig med blogg i disse tiderer. Fint og grønt bilde. Klemsiklem:)

    5. Søsteren min og mannen hennes og broren til mannen min og samboeren har hytter i en annen kommune. De kan ikke reise på hytta si nå pga den nye forskriften som de har kommet med.

      Skulle være unødvendige at folk ikke bruker hodene sine og kjører sitt eget løp. De setter jo andre folk sitt liv i fare hvis de skulle være smittet.

      Selv kan jeg ikke besøke min mor på 85 år på omsorgsboligen hvor hun bor, og det er kjempetrist 🙁 Har full forståelse for at det ikke er lov til å besøke familiemedlemmer på helseinstitusjoner. Selv ville jeg aldri tilgitt meg selv om jeg var smittet og hadde smittet min mor, de andre beboerne og pleierne som jobber på omsorgsboligen.

      Vi må ta vare på hverandre nå ja <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    6. Må gjøre som best vi kan alle sammen nå.. Mannen prata med faren sin på tlf i stad..får heller besøke ham når “krisa”er over.. Gresset blir forhåpentligvis grønt denne sommeren også.. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg