Akkurat en slik hytte kunne jeg tenkt meg…

 

Jeg gikk jo tur i dag i bygda der jeg kommer fra.. Dette er egentlig et hus folk bodde i når de jobbet på en stor bondegård. Husker mamma kjente de som bodde der…Man fikk mat og et sted å bo…og det var kanskje lønninga!

 

Vet ikke om grunneier bruker dette noe særlig nå jeg..Tittet inn og jeg så et kjøleskap..så kanskje hytta blir brukt til dagsturer…aner ikke! Men for å komme til poenget, det er en slik størrelse jeg tenker på, tenker ikke være så stort – bare et sted å farte til…sitte på trammen med en kaffekopp og bare nyte! Og så klør det litt i henda da…ordne i hagen – male litt og friske opp litt..

 

Det er ikke størrelsen jeg ser etter når det gjelder hytter, men beliggenheten! Mange steder som lokker med gåavstand til sjøen som er 5 kilometer unna…Det er for langt, jeg må kunne ta et morgenbad fra hytta og sjøen bør være nærmere enn her jeg bor! 

 

Jeg titter videre og skal ikke ha hytte nå, men liker å se hva som er til salgs rundt her og i Vestfold..Det er min greie, noe skal man være opptatt av…

 

 

 

Du får ha en fin kveld videre..

12 kommentarer
      1. Ikke sant, mange trenger ikke flere stuer og flere bad i en hytte..Hytte for meg er det enkle liv…
        skal være forskjell på hus og hytta tenker jeg..

      1. Ikke sant, dette stedet hører til en gård og er ikke til salgs..Vet ikke hva det kalles jeg, kårbolig.
        Men denne størrelsen er noe som fasinerer meg med en hytte…
        Slik en kunne jeg tenkt meg og leter jeg lenge nok så finner jeg noe..
        Og MÅ være i gåavstand til sjø/innsjø…

      1. Ja, her klødde og hadde jeg funnet en rake og et spann maling så hadde hytta fått kjørt seg, hehe..
        Ja ille kos fasong – passe størrelse…trenger ikke 3 -4 soverom på ei hytte jeg. Klem…

      1. Ja, fint-…stedet heter Storenga og tilhører Nes Herregård. Vakkert sted…
        Tenk at det bodde en stor familie der…med mange barn..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg