Julegrana er tent i Fredrikstad :-)

Koselig tid synes jeg. Julegater og treet er tent. Bare vi husker å nyte dere…ikke bare stresse i butikker.

Det er mye som skal i boks til jul. Det handler litt om planlegging. Husker jeg så Erna Solberg og dattera før jul i fjor på tv asså. Hun lagde  til og meg adventskalendere til ungene. Selv om de var store.. Hun rakk det fint sa hun. Det handler om å planlegge. ….

Dattere hadde fått masse fint. Strømpebukser, skjerf. Ja, ting man trenger. Dyktig dame, selv om jeg ikke er enig i politikken hennes på alt. 

Men dere, i Fredrikstad er grana tent nå. Flott å se synes jeg da…Er litt julete av meg. Elsker denne tiden. I år blir også begge gutta hjemme her i julen…koselig <3 

Skal dere handle i morgen? Jeg hater slike amerkanske tilstander….så jeg går ikke i et kjøpesenter i morgen tror jeg….

#julegran 

20 kommentarer
    1. koselig med julelys i mørket ja enige i det :=) heller no enn langt uti februar .
      Skal ikke i butikker i morgen nei,greit sånn vi har ikke butikker her og jeg kjører ikke selv,orker ikke ta bussen kl 8 for å vente i kulden på att butikkane skal åpne

    2. Se der ja 😀 Har sett at deler av julegate pynten er kommet opp, men grana er ennå ikke på plass. Tror det er første søndag i advent det er sånn Julegateåpning og tenning av juletreet. Jeg er så veldig enig med deg.. er ikke veldig happy over all amerikaniseringen på dager ,, nope…

    3. Koselig med lyd i grana og tente julegater. Her var det åpning 1. advent tidligere. Men nå er det i midten av november. Tidlig, ja 🙂 men det er koselig med lys i mørketiden. Handlehysteriiet i dag prøver jeg å holme meg vekk fra….stress….Det er jo helt vilt…dedicat:

    4. Koselig med lys i mørke gater og torv. Blir tidligere enn før. Ser naboene her også. Mye pynt ute allerede. Butikkhysteriet på Black Friday skal jeg holde meg vekk fra. …Tror ikke jeg trenger noe og kjøpe for å kjøpe gjør ikke jeg…ikke klær i hvertfall….fruensvilje.blogg .no:

    5. Ja det er koselig..men som du sier…vi må ikke stresse rundt..men planlegge litt, og fordele gjøremål…ikke lett…og kjenner jeg begynner å stresse litt allerede…ble akkurat bestemt at vi får både sønner og svigerdatter på julekvelden..Veldig koselig..men da begynner kverna til a mor å gå…Må jo gjøre det koselig og bra…og alt må være på stell…hihihi..neida..skal roe ned…og begynne å lage lister..så får jeg det bort fra hode….Skal ikke ut å handle i dag nei..holder meg langt unna…

    6. Nei, ikke handle i dag nei 🙂 må ha lister og flink til å delegere…går så fint atte. Koselig med litt liv på julaften. Begynne å pynte litt tidlig. Handle gaver tidlig, så ordner det seg ….Toini:

    7. Koselig når lysene tennes. Jeg må ned å se den en dag! Nei, i går holdt jeg meg klokelig hjemme. Sånt stress vil jeg ikke utsette meg for. Kos deg i dagene mot advent!

    8. Jeg elsker desember når alle lysene tennes på trær, terasser og balkonger… Jeg har skrudd ned litt på kravene til jula, da jeg fant ut at det var ikke nødvendig å styre så fælt. Jeg har spart så masse penger både på Black Friday og i dag, for jeg har ikke handlet i det hele tatt, hihi. Orker ikke å gå rundt i det kaoset.

    9. Stress liker vi ikke. Hjemme i går og hjemme i dag jeg. Bare kjøpt mat. Pent i byen nå 🙂 koselig å bare titte litt. natheless:

    10. Nei, trenger ikke alt det styret. Kose seg. Gå på et par konserter. Spise litt ute. Nyte livet. Ikke kjøpe kjøpe og fylle opp skap. Bare handlet mat på butikken jeg i dag. Gidder ikke fly til byen med alt maset….Ha en super kveld da 🙂 Vera Lynn:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg