Styre med julegaver er gøy…

Hei, vært litt ivrig noen  kvelder nå. Ny gave i boks. Herrelue denne gang. Så nå tror jeg snart hele min familie får noe hjemmelaget til jul. Jeg har 3 brødre og 3 svigerinner som har en haug med unger jeg har og 2 sønner selv. …så henger litt i stroppen om dagen. Luer er kjekt. Fant et nytt garn. Ren ull fra Linde garn. Kjøpt på Nille. Kosta ca. 21,- med kundeklubben. Og en lue veier ikke stort. Så blir ikke så dyrt dette. Masse fine farger i det garnet. Oppskrift fra ei bok jeg har. Bare at jeg lagde mitt eget mønster. Originalen var stjernemønster. Kutta ut det jeg. Ble litt striper i stedet.

120 masker på pinner 4. 3,5 til vrangbord. Så er det egentlig bare å strikke i vei. Helt til fellinga begynner. Det er litt kjedelig synes jeg. Frem med 5 pinner på slutten og litt telling 🙂 lettere med skjerf….hehe…

Så nå er det fyr på jøtulovnen og te og knekkebrød. Blitt forkjølet, men bedre. Og brakk nesten lilletoa i går. Dura rett i en terskel. Den er blå og grønn og svart…..sånn går nu dagan…

#strikk #julegaver #lue #jøtulovn 

17 kommentarer
    1. Så flink du har vært, og smart det er å gi gaver man har laget selv. Jeg kunne ha bitt meg selv i leggen, for dette hadde vært perfekte julegaver til mine også. Litt sent å begynne nå, men da er ideen notert til neste jul ;o))

    2. Jepp, aldri for sent. Småstrikk er jo kjekt…men neste år vettu. Starter du tidlig. Det gjorde jeg i år. Så nå er det masse gaver i boks. Deilig asså. Og hjemmelaget er fint synes jeg da. Vera Lynn:

    3. Tusen takk, var jo heldig og det er så fort gjort…pliutselig. Må tenke asså, gå der…terskel. Løfte benet….:-)!Jernbanefrua..:

    4. Så flott..og ja..man ser liksom at det er herrelue…litt maskulin…Er jo så deilig å få…så de er heldige de som får disse….Håper tåa di har det bedre i dag…god bedring!

    5. Tusen takk, tåa er bedre. Men vondt var det. Sånn kan det gå. Må tenke og se hvor man går. Ja, ble fin gave dette synes. Moro å lage litt. Får litt sånn god følelse inne i seg. Mestringsfølelsen 🙂 Toini:

    6. Fin lue. Og så gøy å få hjemmelagde gaver. 🙂 Tror jeg må starte produksjonen for jula 2019 snart. Haha. Så kanskje jeg blir ferdig med noe innen det skal ligge under et eller annet tre …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg