Tips til julegaver, hvis du er litt handy…

TGod morgen, sola skinner og fantastisk vær. Jeg skal ut å gå. Litt tips til julegaver. Jeg har strikket 2 skjerf. Garnkostnad pr. skjerf er kr 150. Store og brede og lange disse skjerfa. Så det er fine julegaver. 

Kluter til kjøkkenet er fint å få. Gi det sammen med krydder, en kopp, en oppvaskkost eller noe. Så blir det fine gaver. Jeg har også laget grytelapper. Utrolig tykke og fine. Kjekke til å ta ut stekeplata av ovnen. Lagde masse i fjor. Folk elsker dem. 

Så lagde jeg noen gryteunderlag. Skulle være kluter dette også, men bomma på garnet. Var ikke 100 % bomull så synes ikke de er brukanes til kluter. Kjekke til å sette varme gryter på. Garnet her er kjøpt på Søstrene grene. Kjøkkenkluter er laget i bomullsgarn fra Hobbii, Rainbow heter garnet. Skjerf er strikket i ullgarn fra Rauma. 

#julegaver #nyttigeting #handy #enkleting #småstrikk

22 kommentarer
    1. Her var det mange fine gaver! 🙂 Strikker litt kluter innimellom jeg også. Hvordan fikk du frem mønsteret på disse? Har aldri strikket akkurat slike …

    2. Masse fint å lage. Søk opp Bittamis design for strikkelystne…og bli medlem av gruppen. Her er masse gratisoppskrifter på kluter. Tror den heter Bjørk.Marit:

    3. Du er i allefall handy og kreativ 🙂 Fine gaver det her..eller til seg selv 🙂 Jeg får jo vondt i nakken av strikking..men strikka en del før 🙂 Har lyst å prøve meg igjen..men vi får se.. Ha en fin kveld <3

    4. Tusen takk, blir jo mye mer personlig. Jeg strikker bare litt på kvelden før leggetid. Så tar lang tid, og bruker nok 3-4 uker på et skjerf. Så er jo noe annet enn å på butikken og gi bort et. MJmettejosteinsdatter:

    5. Tusen takk, kan gå litt utover nakke og skuldre ja….men tar det pent jeg og bruker laaaang tid. Moro å gi bort litt man har laget selv. Før strikket jeg genser på genser og enormt mye hekling. Men mange år uten håndarbeid er det som å begynne på nytt igjen. Man må ha tid og ork lissom.. annebe:

    6. Ja det er jo flotte julegaver…men akk..jeg er nok ikke så handy gitt..Ser veldig flott ut alt sammen! Heldige de som får noe av dette…

    7. Takk og takk, sitter litt sånn og pusler på kvelden. Så blir gaver til brødre og svigerinner dette…:-) og hvis en nabo kommer innom med en blomst eller konfekteske. Så har jeg gaver på lur…ha en fin kveld…Toini:

    8. KJempefine gaver. I år blir det lite gaver tror jeg. Jeg lager bare til dere bloggerne på julekalenderen min 😀 Og kjøper så klart til mine nærmeste 🙂

    9. Du ordner veldig med gaver til oss, snille deg. Jeg har mange som skal ha brødre og svigerinner og barna der igjen. Pluss mine egne da…så begynner tidlig i år. Merker at det å fly på kjøpesenter med masse folk gjør meg sliten…mange takk 🙂 frodith:

    10. Tusen takk, håper folket blir fornøyd. Kjærlighet i hver maske…faktisk ganske mye jobb med småstrikk også. fruensvilje.blogg .no:

    11. Helt klart og ting tar tid. Blir litt sånn på kvelden for meg. Så går ikke så fort. Men jeg liker ikke stresse med ting. Det skal være kos. Og alt er vasket før jeg gir det bort. Skjefene ble håndvasket og rullet inn i håndklær. fruensvilje.blogg .no:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg