Havna – stedet jeg elsker

Ute er det og kaldt, men i min sjel er det varmt. Jeg mimrer om stedet jeg vokste opp og bodde i 16 år. Da flyttet vi, mamma og pappa og vi 4 søsken. Pappa bygde hus, ville ha noe eget. Vi bodde jo fint hos bestefar, men vi visste at den dagen bestefar døde så var det mange arvinger.  Så mamma og pappa måtte ta et valg. I går var jeg igjen på Havna og sugde på karamellen. Det er så vakkert der og tiden står stille. Nesten ingenting er forandret på alle de årene, og mamma er fortsatt en av grunneierne…. 

Her er bare noen bilder fra i går!

 

 

“La din livsbåt være lett, ta bare med deg det du trenger – et koselig hjem og enkle gleder, en eller to gode venner, noen å elske og bli elsket av, en katt, en hund, nok å spise, nok å kle deg med….”.   

Fra boka Tidløs visdom (blitt min favoritt bok det.)

#havna #tidløsvisdom 

20 kommentarer

Siste innlegg