Litt store fugler eller fulær som vi sier i Fredrikstad

En due har blitt min venn. Den kommer nesten hver dag utenfor kjøkkenvindu mitt. Stor fugl, men er ikke slem mot de små fuglene som er der. Den spiser litt solsikkefrø som har blitt liggende i løpet av vinteren. 

Zoomet inn Grågås fra turen her om dagen. Det var hundrevis på et jorde. De er vakre, men spiser gresset som er beregnet til kuene. Så de blir jaget avgårde! Det har blitt veldig mange av dem de siste årene. Tror de er fredet eller noe, ikke lov å jakte på dem i hvertfall. Men kan kanskje begrense litt ved å fjerne egg. Mener jeg har lest noe om dette.

Liker du å titte på fugler 🙂 

 

18 kommentarer
    1. Så fine bilder av fuglene…ja duer er vel som skade dyr å regne nå…men jeg liker dem jeg….Det samme med gåsa…Her på Tofte er det også blitt for mange..så viltnemnda har gitt tillatelse til å skyte noen…Gjort under ordnet former av kyndige…De kan jo ikke overta en hel bygd…hihihi..Men ja..jeg liker å følge med på dem..ser at fugletreet mitt må flyttes..for her kommer nabokatten til, og da tørr ikke fuglen komme på treet..så må lage nytt når det blir finvær nok til å rydde litt der ute…ha en god kveld!

    2. Duer er det det en del av i byen og flere i skogen. Liker best dem i skogen. Grågås er overalt snart, mange altså….Etdiktomdagen:

    3. Du liker fugler, jeg vet. Du får jobbe med fugletreet ditt. For katter og fugler er ikke helt på,lag nei. Ikke vært så mye grågås her før, men nå blir det vél jakt her snart også. Må jo være mye mat på dem. Alltid likt duer jeg, pappa drev med duer. Sånne som han slapp ut og kom hjem til duehuset sitt. Han elsket duene sine. Det var gøy synes jeg. Da han sluttet med duer, ble det dukkestue til meg. Duer er for noen litt sånn luftene rotter. Det synes ikke jeg. Synes dem er flotte. Ha en fin kveld…Toini:

    4. Så fine fuglehunder 😊 Når ringduene kommer er våren i anmarsj det er sikkert. Jeg så et par som kom å satte seg på lysledningen her rett før påske. Der satt de å hoet en god stund 😊

    5. Fine fugler og bra den dua er grei mot di som er mindre da..hehe.. Fine grågåsa også..Jeg liker godt å se på fugler og ta bilder av dem <3<3

    6. Ja, koselig å se fugler. Og de man ikke ser hver dag er ekstra stas.Sånn som dompappen ser jeg ikke her. Har sett den før , men lenge siden. Elsker å se på fugler, ved skog og sjø. Ha en fin dag.fruensvilje.blogg .no:

    7. Ja, du er glad i fugler. Dua var snill, liker ikke slemme fugler. Gikk bare å rota i bakken. Brydde seg ikke med småfuglene. Moro å,følge med på livet….annebe:

    8. Fugler eller fulær? De eldre her sier faktisk følær! Der jeg vokste opp sa vi fauler med tung l ! Herlig med språket vårt. Synes alle dyr er fine jeg. Koselig med både duer og grågås. Men det kan ikke bli for mange av dem nei. Ha en vakker dag!

    9. Ja, tjukk L må til. Herlig med fuglene våre. Utrolig moro å følge med på dem. Tusen takk, ha en fin fin dag i sola…natheless:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg