Hørselblogg del 12/2018 – Tema: kommunikasjon

Hei venner, og velkommen til min hørselblogg…

Her skriver jeg litt små historier om min hverdag som hørselhemmet. I dag velger jeg kommunikasjon. Det er vanskelig det. For meg som hører dårlig så blir det veldig vanskelig noen ganger. For i noen  settinger hører jeg 3 ord og gjetter 7. Så kan bli mye feil da. Verste jeg vet er å notere et telefonnummer eller e-post adresse. Super vanskelig. Det er så mange muligheter for feil. Og enda verre hvis folk staver. For jeg hører ikke forskjell på k og h eller b og d….etc…

Så ting blir fort feil, best å få ting skriftelig….dette bildet av en kake vises hvor vanskelig det er med kommunikasjon. Her kommer også forståelse og eller mangel på kunnskap inn….

Så lurt å få ting skriftlig eller gjenta det som har blitt sagt, 2-veis kommunikasjon.

Hørselbloggen er bare på fredager, så dere som bare leser bloggen min på fredag så ønsker jeg God Påske!

Vi andre snakkes jo rett som det er…

#hørselblogg

#kommunikasjon

10 kommentarer
    1. stygt å flire,men den teksten på kaken måtte jeg flire litt av :=) hun som pyntet kaken kunne jo ha tenkt litt sjøl og skjønt att hele denne teksten ikke skulle skrivast på kaken :=) men håper kaken var god og att den ble mottatt med godt humør

    2. Ja, ikke sant. Lurt å tenke litt selv, men kan jo problemer med f.eks språket. Alt kam skje når det gjelder kommunikason elle mangel på kommunikasjon.Jeg vet ikke hvordan dette gikk, for jeg tok bare et bilde fra bladet. LO-aktuelt. Men sikkert god, hehe……lo høyt jeg også da jeg kom fra jobb og hentet posten. Tenkte dette får bli tema i dag. fruensvilje.blogg .no:

    3. Ja det byr nok på noen utfordringer med dårlig hørsel..Et skrekkeksempel den kaka..men den så god ut da..hehe… :)) God helg <3

    4. Hehe, best å titte opp i esken når man henter ei kake ihvertfall….God helg 🙂 kos deg med familie og hjemmebakt horn. spareblogg:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg