Det kjentes som jeg var i Sibir, men var bare i Sarpsborg

 Det var samling i Sarpsborg. Det var utrolig kaldt. Sterk vind og snøstorm. 10 kuldegrader og vind blir som 18 kuldegrader. 

Det å gå fra bilen og inn der samlingen skulle være, var nesten mer enn jeg klarte. Og jeg går mye tur. Som regel 3 turer hver dag, selv uten hund. Men vind og snø…..det var ufyselig. Varmeapparat i min bil er heller ikke særlig tess. Så ble en skikkelig kald frysedag! 

Men lunsjen var god da 🙂 sånn buffet, med salat. Sånn man plukker det man ønsker. Litt varm mat også. Ostesmørbrød. Og vanlig brød og pålegg. Deilig. 

Gleder meg til vår nå.  Mens vi venter så får jeg kose meg med te og appelsiner 🙂 

Er det kaldt der du bor? 

Hold ut – hold ut – hold ut – hold ut – hold ut……

12 kommentarer
    1. Åh fysj..lite koselig når det blir sånn..har hatt sinnsykt mye kulde her også de siste ukene..hos meg har det vært “bare” 8-10 minus, men veldig mange har hatt temperaturer ned mot -20, noe som har resultert i at vannet har frosset hos flere stykker. Dobbelt fysj!! Er SÅÅÅ klar for vår nå, jeg..hehe =) Ha en fin kveld, da..klemme-klemz til deg <3

    2. nå er det andre blogg jeg leser i dag hvor det sies att det er kaldt som i Sibir,men jeg tror denne kuldeperioden skulle gå fort over.Det ligger på en 6-7minus her på natta 0-3 – på dagtid og vi har ikke vind ,så jeg klager ikke jeg :=)

    3. Det er kaldt her. Jeg er herda og tåler mye, men det i Sarpsborg i dag føltes helt forferdelig. Kan ikke huske jeg har kjent en slik kulde på mange år….kos deg med fin temperatur. Ha en fin kveld. fruensvilje.blogg .no:

    4. Dere er nok vant til mer kulde. Men kulde og vind her i dag var grusomt synes jeg. Går vel snart forbi dette været også….kos deg i kveld. Men at vannet fryser og slikt er jo helt ille. Helene:

    5. Veldig sur vind her i dag..og jeg lengter etter varme vårdager nå jeg også :)) Ostesmørbrød lagde jeg mye før..hadde nesten glemt hvor godt det er ..må jeg lage en dag :)) Vakkert bilde <3

    6. Tusen takk, måtte ha med med et bilde. Tok ikke noen bilder fra Sarmlingen og oss tillitsvalgte fra Østfold. Men kaldt var det. Det blåste mye mer i Sarpsborg enn her i Fredrikstad. Ostesmørbrød smaker deilig..gjerne på kvelden synes jeg. Ha en fin dag. annebe:

    7. Ja fy så kaldt det var i går…vi kjørte jo til sverge i går..og så hvordan det blåste og føyka på veien..I dag er det -12 på morgenene her..men blåser i dag også…blir nok en kort tur….ha en god ny dag! og hold ut du også…hihih

    8. Ja, som det snødde og blåste i går. Kaldt i dag også, så jeg dropper skituren jeg hadde planlagt. Ingen vits å fryse seg forderves heller. Koser meg inne med vifteovnen på fullt. Ha en varm dag og ja, snart kommer våren!!! 🙂

    9. Hei, ja, i går var det surt. Synes det er litt bedre i dag. Ikke så sterk vind her i Fredrikstad..Hvordan det er i Sarpsborg i dag vet jeg ikke. Så forresten fra Sarpsborg på NRK i går. Noe sykkelgreier. Og det var suuuurt ja. Nå har jeg gått en tur og så fyrer jeg i ovnen 🙂 Toini:

    10. Ja. Må sette på varme overalt nå. Ikke noe vits i å fryse på seg sykdom heller. Dagen i går var fryktelig kald. Badre i dag. Ha en fin dag……natheless:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg