Hørselblogg / tema – hvordan er det med dine ører?

Hei, og hørselbloggen ønsker dere Godt Nytt År:-) 

Håper alt er bra med hørselen din…..?

Men noen få tegn på at ting er galt:

1. Gresshoppene, hvordan var det med dem? kan du fremdeles høre gresshopper. Mange år siden jeg hørte dem dessverre…synes det var litt koselig jeg.

2. Hva med fuglene? Jeg hører fremdeles mange fugler. Det er jeg glad for. Men mange arter hører jeg sikkert ikke…

3. Vanskelig å høre dagens telefoner. Jeg sliter….

4. Synes du andre mennesker mumler. Jeg synes nesten alle mennesker mumler.

Kjenner du deg igjen her så ta deg en tur til legen og videre til hørseltest. Ubehandlet hørseltap kan få store konsekvenser. Etterhvert kan man også få nedsatt taleoppfattelse….Det betyr du hører hva som blir sagt, men du fatter det likevel ikke…

Nytt år og nye muligheter ❤️❤️❤️ Vi må gjøre alt vi kan for redde den hørselen vi har…I dag var jeg litt streng på hørselbloggen, men det er fordi alt jeg skriver her har jeg opplevd selv. 

Neste fredag er jeg tilbake, God helg og kos dere! 

Klem fra Solveig ❤️

 

15 kommentarer
    1. Lurt å sjekke seg litt .. tror jeg hører greit :)) Kan huske på barneskolen da vi hadde diktat og jeg ikke hadde fått med meg så mange av orda.. da ble øra sjekka og det viste seg at jeg hadde en mellomørebetennelse..men det gikk jo over etter hvert… God helg til deg også <3

    2. vel jeg har tinusus ,men har aldrig nevnt det for legen og jeg får ikke med meg hva fork sier om dei står med ryggen til meg,jeg bruker å si dei må snu seg og se på meg om dei vil meg noe :=) skal til lege neste torsdag,kanskje jeg skal be om en hørselstest

    3. Jeg merker at jeg nok hører LITT dårligere enn før. Sikkert litt med at man blir eldre også. Men hører fremdeles det meste, og i min hverdag så trenger jeg ikke høre SÅ godt egentlig, for jeg bruker jo tegnspråk det meste av dagen 🙂 Men hjemme med samboeren eller med familie så går det jo i tale, og jeg hører det meste rundt omkring 🙂

    4. Ja det er nok viktig å ta tak i det tidlig….Men er nok mange som bagateliserer og overser sine egne plager…Ha en god kveld og nyt helgen!

    5. Ja ikke greit å ha det…sliter litt med susing og slikt jeg også…men har ikke tinitus som deg..Ta en test, greit å få det sjekket…God helg….fruensvilje.blogg .no:

    6. Har dårlig hørsel på ett øre pga Morbus meniere, pluss plagsom tinnitus…..har prøvd høreapparat, men ga opp etter et par år, det funket dårlig 😒 Men jeg sjekkes jevnlig 😊 God helg!

    7. Hørsel er noe for seg ja… Jeg hører alle høye fuglelyder…tynne, og pipete.
      Har hørselskade på begge ører, og konstant høyfrekvent lyd i hodet/øra. Sånn høyspentlyd. Ganske slitsomt, og det har bare forverret seg. Har snakket med lege, fått pute med bølgeskvulp, regndråper etc…men lyden i hue overdøver alt. Så langt lever jeg greit med det, men blir sliten og lei til tider. 🙂
      Tror det er mange som sliter med tinnitus på et eller annet vis.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg