Jeg er fortsatt hørselhemmet…..

 Da er det fredag igjen. Og fredag er bloggdag for hørsel. 

Det å ha et slikt sansetap går aldri over, det er ingenting jeg kan gjøre. Operere eller spise blåbær ,virker ikke! Det er der og blir med på siste reis….Jeg må bare leve med det og bruke hjelpemidler. Jeg får følge med å håpe det kommer enda flere nyttige ting og . Jeg må også finne energi på min måte. Jeg blir tappet for krefter av famile og venner. Jobben tapper meg også for krefter. Energi får jeg i skogen. Lyden hopper fra tre til tre og faller naturlig inn. Vi er skapt for å være ute i naturen, det å sitte inne på et kontor eller se tv etc er menneskeskapt…..Et kontor som er minimalistisk vil skape  problemer. Det er viktig å fylle det opp med ting og tang og masse planter. Slik at vi kam lage en skog på kontoret. Det har jeg lært i dag.

I dag hadde jeg nemlig besøk fra Nav, to meget hyggelige damer kom på besøk på min jobb. For å sjekke ut at jeg brukte hjelpemidlene riktig og for å se på kontorløsningen. De var fornøyd. For nå sitter jeg alene på kontoret. Og det er krav sa dem. At man bør ikke dele kontor med noen når man er hørselhemmet. Så det har jeg fått til i løpet av den tiden jeg har vært delvis sykmeldt…Jeg har stått på og har vært meget bestemt…! Det må til for å bli hørt på en arbeidsplass (kanskje). 

Men jeg blir fortsatt veldig sliten, det kommer jo av at jeg må høre krever ikke noe gratis..Det må full konsentrasjon til. Slik at jeg må finne energi blant annet i skogen. Og også gjøre ting her hjemme. Høres merkelig ut, men husarbeid har aldri gjort meg sliten…Det får jeg masse energi av…Det er merkelig og rart…Man kan på en måte sammenligne mine problemer med fatigue…bare helt motsatt. Mens de blir blir slitne av husarbeid og trening, får jeg energi. Og familie og venner tapper meg for energi, mens en med fatigue får energi av andre mennesker og særlig venner og familie….

Det er min oppsummering på hørselfronten, håper dere blir litt klokere dere også…❤️For å si det helt enkelt, jeg blir innmari sliten av å sitte i sofaen og skravle med folk og kanskje en tv står og surrer også da…..Ikke min greie 🙂 

#sansetap

#nedsatthørsel

#hjelpemidler

10 kommentarer
    1. Ikke enkelt å ha slikt å slite med..men bra å gjøre det beste ut av det og gjøre bedringer der det er mulig… bra du får eget kontor..så du slipper mye “surr” rundt deg.. Nydelig bilde og kos deg når du kan være i naturen du <3<3

    2. Så bra du hadde noen fra nav å så..Du fikk kanskje noen nye ideer? eller fikk du noe hjelp på noe vis? Det er klart det er slitsomt..det kan jeg godt forestille meg…HA en god kveld!

    3. Tusen takk, jeg får nyte naturen og den energien der…må lissom gjøre det beste ut av det…deilig å ikke dele kontor med noen…jeg har nok med meg selv og trenger ikke høre andres telefoner…annebe:

    4. Kjempefint, hun ene dama var skikkelig teknisk…hun fant ut å koble jobbetelefon også på den blutooth handsfrigreia. Og hvordan jeg kobler vekk når jeg går hjem og litt sånt…flink hun. Pluss at det er viktig å ha det litt rotete og mye dill inne på kontoret…da blir det ikke klang i rommet, men lik lyd som i skogen….veldig fin dag 🙂 Toini:

    5. Så bra at turene i naturen gir energi 🙂
      Og at du har fått ditt eget kontor 🙂
      For meg som IKKE har denne hemmingen, er det ikke enkelt å forstå hvordan du har det, men når du skriver slik og det du har skrevet før, så får man et viktig innblikk i hvordan det er å være hørselshemmet.
      Godt at du blir fulgt opp!!!

    6. Tusen takk, ja, går seg lissom til….men må kjempe…føest med legen …for den skjønner lissom ingen ting…forklare og forklare…og på jobben, om at og om at…så til Nav…Men det er faktisk et stort problem å ikke høre…og alt som føllger med. Det å bli helt utmattet etter 2 timer på jobb…sitter man i rullestol er alt mer synlig, da stiller folk opp, lukker opp dører etc…nå blir jeg heller sett på som en asosial tulling ….jeg er jo ikke det….jeg får bare ikke energi av andre mennesker over lang tid…er jeg borte så må jeg hjem tidlig for da er det tomt for krefter…Men jeg kan gå i skogen i 7 timer….blir ikke sliten 🙂 Etdiktomdagen:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg