Pensjonist….er ganske greit det….blir jo litt slåbråkk kanskje…

En kollega går av med AFP denne måneden..Det er en pensjons ordning man har i stat og kommune…Kan gå av ved 62 år dersom man fyller kravene…Og da får mann sånn ca. 77 % av lønna. Synes det er en kjekk ordning og skjønner at folk benytter seg av dette…

Vi har jobba sammen i over 30 år. Hatt mange hyggelig dager sammen. I dag var det kake og snitter på jobben. Fest og gaver blir det senere….:-)

Men han har hjulpet meg så mange ganger med bilen. Når jeg har stått der og oljelampa lyser og eller plutselig må ha på vinterdekk….. Ja, mye forskjellig man kommer borti. Jeg er jo alene så alt er ikke enkelt for meg heller…

Så jeg kjøpte et kort og skrev noen pene ord. Slo også til med en flaske gammel Opland….Sikkert noe lutefisk for pensjonisten utover…

Synes kortet var så herlig….Håper ikke kjerringa hans ble sur, hehe….

Eller hva synes DU….

8 kommentarer
    1. Herlig kort det da….hihih..ja det må være deilig å kunne gå av med pensjon etter mange år i arbeidslivet…

    2. Hehe, ikke sant…lo høyt da jeg så kortet på butikken…Ja det må være helt herlig….kose seg hjemme og få penger 🙂 deilig…Han har jo jobba veldig lenge…dvergpinschere i mitt hjerte:

    3. Ingen kan vel bli sur av et slikt artig bilde..hehe… :)) Så hyggelig med en slik kollega som har vært behjelpelig.. Ha en fin kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg