Dette er ingen strikkeblogg….

Men nå strikker jeg…..

Bloggen min er om livet mitt, hva jeg pusler med i hverdagen og om det å være hørselhemmet og bruke apparat. Jeg liker å gjøre mye forskjellig. Lese bøker, reise, hagearbeid, male gamle møbler, stelle med min demente mor, strikke, ja mye forskjellige ting. Jeg liker litt sånn stille ting, Jeg er nok ikke den som drar på shopping til utlandet med en skokk med venninner. Det er ikke meg 🙂 og først og fremst liker jeg naturen. Det å være ute i lufta, i skog og mark. Det er det beste jeg vet. I dag er det øs pøs her, skal ut en tur etterpå 🙂 

Denne strikkekalenderen er fin, hvert år er det 12 enkle oppskrifter i boka. Det kan være barnegenser, luer, halser og sjal, eller kjøkkenkluter etc…

Nå har jeg begynt på en hals, det er deilig å ha når man er ute og går. Fargene på originalen var litt finere, men pytt pytt. Skal sikkert strikke meg flere ting utover høsten…strikker i Rauma finullgarn. Deilig å strikke med…

Ha en fin ettermiddag der ute da….

18 kommentarer
    1. Ja, det er en smart kalender. Fungerer som en vanlig almanakk, men har 1 strikkeoppskrift pr. Mnd. Det er den 3. Strikkekalender Bitta har laget. Superfine, flotte oppskrifter. Ja, jeg elsker grønt, så jeg måtte ha med det, Tusen takk og den blir sikkert god og varm, og det er jo enkelt å lage flere…fruensvilje:

    2. Fint strikkeprosjekt det 🙂 Og fine farger <3
      Jeg strikker litt jeg også, men uten kalender 😉 Det er koselig når høsten faller på, finne frem strikketøyet, og slappe godt av etter en hektisk dag 🙂

    3. Så smart! med en sånn strikket hals! jeg bruker masse buffer som hals..da kan jeg dra den oppover ørene om det blir kaldt på dem også..og litt i halsen..Så kjempe fin ut!!

    4. Jeg har heller ingen strikkeblogg, men synes det er hyggelig å vise noe innimellom uansett. For jeg strikker også. Jeg er heller ikke typen til å reise med en stor skokk med folk på tur, men et par venninner er hyggelig 🙂 LIker også litt turer i naturen . Kjempekoselig strikk du hadde her da 🙂 fine farger 🙂

    5. Ja, koselig å pusle litt med strikk og garn, stresser ikke. Tar en omgang i ny og ne, hehe….Er ikke den typen som får ferdig et proskekt i helgen lissom. Bare koser meg med strikketøyet. Eva:

    6. Tisen takk, håper den blir bra og god og varm utover høsten. Deilig å ha noe varmt rundt halsen, og som du sier, kan sikkert trekke den litt over ørene også…dvergpinschere i mitt hjerte:

    7. Tisen takk så hyggelig å høre. Koselig å dele litt av det man holder på med, blir jo litt kjent med menneske også da…Koselig på tur med noen få, men mange stemmer og folk for meg blir bare slitsomt….frodith:

    8. Strikking er hyggelig og jeg synes du har valgt deg noen fine farger. Bitta sin strikkekalender er fin å ha. Jeg jobbet litt som frilansjournalist tidligere og en gang intervjuet jeg Bitta for bladet Familien, en veldig koselig dame:-)

    9. Tusen takk, ja hun virker så hyggelig. Bor her i Østfold, så hun er på en måte en “nabo” hehe….Utrolig dyktig på oppskrifter. Hun har lahet mange bøker, kluter, sokker, strmper, luer og 3 kalendere…Marianne:

    10. Strikker masse om høst og vinter det er koselig .
      Ha en flott Onsdag og ta gjerne en titt på bloggen min og dagens innlegg Jeg klarte det .
      Fra Sissel

    11. Tusen takk, så koselig å høre. Jeg strikket veldig mye da jeg var ungdom, og så hadde jeg en pause på 30 år, hehe, og nå synes jeg det er litt gøy igjen. Begynn med små ting som en kjøkkenklut. For da får man det ferdig… Fin dag til deg :)Etdiktomdagen:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg