En grå dag trenger diamanter og stjerner…

God morgen,

Atter en grå dag! Jeg får kose meg litt inne og slappe av litt. Jeg handlet for mamma og besøkte henne i går, så da tar jeg en fridag fra det. Mamma er dement, men bor hjemme i huset sitt.  Hun trenger besøk og litt liv i huset etter at pappa døde i vinter.

Hun er på dagsenteret to ganger i uka og stortrives der, ellers så har hun besøk av hjemmesykepleier 4 ganger om dagen. De titter innom og kommer med medisiner som hun trenger. Hun har også vaskehjelp 2 ganger i måneden, og jeg handler mat og smårydder litt når jeg er der. Min eldste bror er gartner der ute sammen med min svigerinne. Og en annen bror ordner alle regninger og styrer økonomi, og tar viktige telefoner til lege, dementkoordinator og hjemmesykepleier….

Så da skjønner dere at det er mye som må gjøres for at de gamle skal bo hjemme så lenge som mulig. 

Kommunene bør ikke spare midler på de eldre, men bygge FLERE sykehjemsplasser…. 

Nå trenger vi litt påfyll…..Så se på disse flotte bildene av Mette-Marit. Hun var i Fredrikstad for et par år siden, og tema handlet om gjenbruk….

Kos dere med dagen i dag!  🙂 

2 kommentarer
    1. Ja det er mye jobb å være syk…og når man da blir dement, så faller alt på de nære…Men det er bra hun kan bo hjemme! Det er da mye bedre for henne..vil jeg tro.. så lenge det går.. Ha en god dag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det er jo slik nå at det er det beste for de eldre. Å bo med sin vante omgivelser. Så det får gå så lenge det går…Hun trives i huset sitt med katten sin 🙂 men mye jobb for mange mennesker…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg